Localnicii din apropierea fabricii Tesla din Germania se opun extinderii acesteia

Da mai departe!

Volkswagen, Renault şi Stellantis se gândesc la ceva inimaginabil: explorează legături cu concurenţii pentru a produce vehicule electrice (EV) mai ieftine şi pentru a face faţă ameninţărilor existenţiale, transmite Bloomberg.

În condiţiile în care rivalii din China şi Tesla Inc expun slăbiciunea competitivă a celor mai mari producători auto europeni, devine clar că sporeşte necesitatea adoptării unor măsuri cât mai rapid, iar o menţinere a practicilor actuale este o opţiune riscantă.

Există „o recunoaştere perfectă că în viitor firmele care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei din China se vor confrunta cu dificultăţi”, aprecia recent Carlos Tavares, directorul general al Stellantis NV, compania creată în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat (Italia) şi grupul PSA (Franţa).

Pe fondul ritmului lent al adoptării EV, directorii din industria auto discută diverse proiecte, de la punerea la comun a resurselor de investiţii la gruparea afacerilor în jurul graniţelor Europei, pentru a concura mai bine în viitor. Următoarele luni sunt cruciale.

În 2024, vânzările de maşini complet electrice ar urma să înregistreze cel mai lent ritm de creştere din 2019, conform datelor Bloomberg. Chiar şi în cazul Tesla încetinirea are efect. Declinul de 20% al acţiunilor din acest an a şters aproximativ 150 miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, mai mult decât dublu faţă de valoarea Volkswagen.

Turbulenţele cu care se confruntă industria auto includ scăderea subvenţiilor şi sporirea frustrării consumatorilor, în condiţiile în care politicile de mediu le afectează buzunarele. Alegerile din SUA şi Europa ar putea alimenta lipsa de încredere în EV.

În 2025 intră în vigoare în UE reglementări mai dure privind emisiile, astfel încât producătorii trebuie să vândă mai multe maşini alimentate cu baterii, altfel se vor confrunta cu amenzi. În cel mai sever scenariu, Volkswagen AG s-ar putea confrunta cu amenzi de peste două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), dacă nu face suficiente eforturi pentru reducerea emisiilor flotelor, arată calculele Bloomberg.

În condiţiile sporirii presiunilor asupra companiilor europene pentru a vinde mai multe EV, producătorii chinezi sprijiniţi de stat intră pe piaţă cu modele deseori mai bune şi mai ieftine.

Marca Dolphin, de la BYD Co, costă cu aproximativ 7.000 euro mai puţin decât VW ID.3.ologie îmbunătăţită.

Related posts