Un proiect ambițios, lansat în urmă cu aproximativ doi ani, având ca scop producția de serie a unui automobil care se încarcă cu panouri solare, a intrat într-o nouă fază, primul său model de serie putând fi rezervat fără costuri. Lightyear este o companie care a făcut multe valuri la momentul anunțării primul său proiect. Este vorba despre un automobil echipat cu panouri solare pe întreg acoperișul, care poate astfel să beneficieze de o autonomie de circa 800 km sau, în condiții ideale, de săptămâni de utilizare fără încărcare, deoarece bateria se încărca cu 70 de km adiționali în fiecare zi de soare.
Primul model al acestui start-up s-a numit Lightyear 0 și ar fi trebuit să fie produs începând cu acest an. Între timp, planurile companiei s-au modificat și anunțul transmis la începutul anului vorbește despre abandonarea proiectului Lightyear 0 și „concentrarea” asupra proiectului Lightyear 2.
Potențialii cumpărători sunt invitați în acest moment să se înscrie pe lista de așteptare, pentru a putea cumpăra cu prioritate mașina, însă nu sunt anunțate nici data intrării în producție, nici specificații foarte exacte ale viitorului automobile.
Anul trecut, Lightyear a anunțat că producătorul suedez de mașini sport Koenigsegg s-a alăturat proiectului ca partener și investitor, iar în luna septembrie 2022 a fost anunțată o nouă investiție de 81 de milioane de euro, din partea unui consorțiu de investitori din Olanda. În luna noiembrie, a fost numit un nou CEO al acestui start-up, Bernd Martens, fost șef al mărcii Audi.
Anul acesta, un nou anunț a dat curaj acestui proiect, printr-o precomandă de 10.000 de mașini, făcută de Arval, compania de leasing a BNP Paribas Group, care ridică numărul total de mașini rezervate la 21.000 de unități. În plus, cei de la Lightyear spun că, de la deschiderea comenzilor, peste 40.000 de persoane s-au înscris pe lista de așteptare. Cea mai recentă informație referitoare la activitatea Lightyear este numirea unui nou CFO, Bart Welten, care a condus departamentul financiar din Avantium, Cen trient Pharmaceuticals și Kiadis Pharma. Primul model Lightyear, care a fost dezvoltat și testat ca prototip, a fost echipat cu o baterie de 60 kWh, care asigură 625 km autonomie la o încărcare la priză, cu o autonomie de 560 km la rularea pe autostradă (la viteza de 110 km/h). Încărcarea potențială a panourilor solare a fost estimată la 11.000 km anual. Dimensiunile acestui prim model sunt 5,08 metri lungime, 1m57 tone greutate, 18,3 cm gardă la sol. Suprafața panourilor solare este de 5 metri pătrați.
Pentru modelul de serie ce urmează a intra în producție la un moment dat, informațiile sunt deocamdată sărace, fiind estimată o autonomie de 800 km și „de 3 ori mai puține încărcări decât un automobil electric convențional”. Prețul anunțat este „40.000 de euro preț de pornire propus”.