Lamborghini: Carburantul Sintetic Ar Putea Salva Motorul cu Combustie

Da mai departe!

Lamborghini anunta ca coul motor V-8 al modelului Temerario poate funcționa cu e-carburant fără a sacrifica performanța.

Este absolut clar pentru Lamborghini că eliminarea motorului cu ardere internă din ecuație ar diminua cererea. Compania a întârziat deja lansarea primului său vehicul electric și a dezvăluit recent planuri de a menține motoarele cu combustie „cât mai mult timp posibil”. Însă motoarele cu ardere internă (ICE) nu trebuie neapărat să funcționeze cu benzină. De exemplu, noul motor V8 twin-turbo de 4.0 litri poate fi alimentat cu combustibil sintetic fără compromisuri.

Într-un interviu acordat revistei australiene CarExpert, Directorul Tehnic al Lamborghini a susținut că combustibilul sintetic „ar putea fi salvatorul motorului cu combustie”. Rouven Mohr a adăugat că noul motor al modelului Temerario poate „oferi eficiență și performanță optime cu ambele soluții [benzină și e-carburant]”. El a abordat și aspectul emoțional, afirmând că vehiculele electrice încă nu pot egala emoția unei mașini cu motor cu ardere internă.

„Dacă mă întrebi despre latura emoțională în acest moment, așa cum am spus înainte, nu văd soluția [electrică] care să fie convingătoare acum. Timpul ei va veni, credeți-mă, pentru că acest tip de transformare tehnologică necesită mai mult timp.” Dar chiar și atunci când entuziaștii se vor obișnui cu ideea de vehicule electrice performante, Mohr crede că va veni un moment când tinerii de mâine își vor da seama că „ok, vechea chestie cu combustie e mișto.”


Lamborghini își pune speranțele în combustibilul sintetic pentru a prelungi durata de viață a motoarelor cu ardere internă dincolo de 2035, când Uniunea Europeană va interzice vânzările de mașini noi care produc emisii nocive. Decizia nu interzice explicit motoarele cu combustie, deoarece lasă loc pentru e-carburanți, cu condiția ca aceștia să fie neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Combustibilii sintetici nu au prins încă, și chiar dacă o vor face în următorii ani, vor rămâne scumpi până când producția va crește la scară. Acest lucru, totuși, este puțin probabil să descurajeze cumpărătorii Lamborghini. Marca exotică italiană, cu sediul în Sant’Agata Bolognese, face parte din Grupul Volkswagen, care include și Porsche. Acest lucru este relevant deoarece Porsche produce e-carburant în Chile de la sfârșitul anului 2022, când a alimentat un 911 cu combustibil sintetic produs din apă și dioxid de carbon folosind energie eoliană.

Porsche susține că combustibilul său electric este „produs din hidrogen obținut exclusiv din energie regenerabilă și CO₂ (dioxid de carbon)”. Acesta este fabricat la scară industrială în parteneriat cu operatorul chilian Highly Innovative Fuels (HIF) pentru a face „motoarele cu combustie cât mai aproape de neutralitatea emisiilor de carbon”.


În timp ce un 911 costă mai puțin de jumătate din prețul unui Temerario, acesta pornește de la 129.950 de dolari în versiunea de bază Carrera. Cumpărătorilor Porsche probabil nu le va păsa să plătească în plus pentru combustibilul sintetic dacă asta înseamnă menținerea motoarelor lor cu combustie. Porsche a promis că ultima mașină pe care o va produce cu motor cu combustie va fi 911, și că o versiune complet electrică nu va apărea în acest deceniu. Cu toate acestea, un hibrid este deja disponibil.

Pe lângă Lamborghini și Porsche, Bentley și Bugatti urmăresc, de asemenea, dezvoltarea e-carburanților. În afara Grupului Volkswagen, Ferrari și-a arătat, de asemenea, interesul pentru combustibilul sintetic. În segmentul de masă, Toyota, Mazda și Subaru colaborează pentru a explora dacă motoarele cu ardere internă pot supraviețui fără a se baza pe combustibili fosili. Toyota a mers chiar mai departe, experimentând cu motoare cu ardere de hidrogen.

Să fim realiști. Faptul că e-carburanții vor deveni viabili pentru o adopție la scară largă nu se va întâmpla peste noapte, dacă se va întâmpla vreodată. Producția și distribuția la scară mare vor dura ani și vor necesita un efort colectiv al industriei. Cu majoritatea producătorilor auto pe deplin angajați în adoptarea globală a vehiculelor electrice, suntem sceptici dacă vor mai rămâne suficiente resurse financiare pentru a propulsa combustibilii sintetici. Poate că aceștia vor deveni o nișă pentru cumpărătorii de lux dispuși să plătească prețul, dar majoritatea va trebui să caute alte soluții.

Related posts