Kia va prezenta în curând EV4

Da mai departe!

Kia pregătește o berlină cu performanțe de top și o înălțime mai mare. Iată la ce ne așteptăm. Ei bine, Kia își extinde portofoliul în mod semnificativ cu viitorul EV4, care arată diferit de practic orice altă mașină de pe drum – cel puțin în formă de concept. Este un sedan cu patru uși și o înălțime mai mare, care ar putea fi succesorul spiritual al regretatului sedan sportiv Kia Stinger. Știm multe despre EV4 și câteva lucruri nu le știm, așa că haideți să le explorăm.

Companiile auto au lansat crossovere electrice pe bandă rulantă. Alte tipuri de vehicule au primit mai puțină atenție. Și asta are sens; producătorii de mașini care pătrund în lumea vehiculelor electrice vor să se concentreze mai întâi pe cele mai mari segmente cu cei mai mulți cumpărători, înainte de a diversifica oferta.

Ce știm despre Kia EV4?
EV4 se va încadra într-o gamă electrică în creștere de la Kia. Producătorul auto sud-coreean a devenit unul dintre jucătorii de urmărit în lumea vehiculelor electrice, devansând producători mai mari precum Toyota și Stellantis în ceea ce privește atât produsele noi, cât și vânzările. Totul a început în mare parte cu crossoverul EV6, care a fost lansat la începutul anului 2022 ca un rival pentru Tesla Model Y. EV9, un SUV mare cu trei rânduri de scaune, echivalentul electric al Kia Telluride, a ajuns pe piața din SUA la sfârșitul anului trecut.
EV5, un alt SUV crossover, este deja lansat în China, dar nu va ajunge în SUA. EV3, de dimensiuni mai mici și relativ accesibil, ar trebui să ajungă aici până în 2026. Până acum, însă, Kia nu a confirmat disponibilitatea EV4 în SUA.

Cum va arăta Kia EV4?
Kia a prezentat un concept EV4 la evenimentul său EV Day din octombrie. Mașina de prezentare ne oferă o idee clară despre ce urmează. Deoarece conceptul nu are caracteristici extrem de ieșite din comun, precum uși cu deschidere verticală, putem presupune în siguranță că mașina de producție nu va reprezenta o mare abatere de la acest design.

Sedanul cu patru uși prezentat de Kia arată foarte asemănător cu un EV6 mai scund și mai unghiular. Dar are și un aspect unic. În față, are faruri subțiri și verticale, similare cu cele ale EV6 și EV9. Spatele său sculptat și alungit găzduiește un hayon în locul unui portbagaj convențional. Kia îl numește un „tip complet nou de sedan electric.”

Ce știm despre alte vehicule electrice?
Volvo EX30: Tot ce știm
SUV electric Toyota cu trei rânduri: Tot ce știm
Actualizarea Tesla Model Y Juniper: Tot ce știm
Rivian R2 2026: Tot ce știm
Videoclipurile spion cu EV4 camuflat din Coreea confirmă că conceptul era destul de apropiat de versiunea de producție.

Acest tip de mașină cu o înălțime mai mare, care străbate linia dintre sedanuri și crossovere, devine din ce în ce mai la modă. Doar uitați-vă la Polestar 2, Toyota Crown hibrid și recent dezvăluitul Ford Capri.

Debutul Kia EV4 în Coreea de Sud

Interiorul conceptului EV4 arată mai futurist. Volanul cu formă ciudată probabil nu va intra în producție, dar configurația cu două ecrane a prototipului seamănă foarte mult cu ceea ce se regăsește în actualele vehicule electrice Kia.

Ce se poate spune despre performanțele, încărcarea și autonomia EV4?
Când redactorul-șef de la InsideEVs, Patrick George, a participat la EV Day în Seul anul trecut, directorii Kia au menționat sedanul sportiv Stinger, acum întrerupt, atunci când au discutat despre EV4. Așadar, ne putem aștepta la o atenție sporită asupra dinamicii de conducere și, probabil, la o variantă GT de înaltă performanță.

Presupunând că EV4 va folosi platforma E-GMP de la Kia și Hyundai – cele două mărci fac parte din același grup Hyundai Motor Group – putem face o presupunere educată asupra unora dintre specificațiile generale ale EV4. Mașinile E-GMP funcționează la 800 de volți, permițându-le să se încarce mai rapid decât majoritatea rivalilor. EV6, de exemplu, poate reîncărca de la 10% la 80% în 18 minute, conform declarațiilor, atunci când este conectat la o priză suficient de puternică.

Sedanul Hyundai Ioniq 6, EV6 și EV9 oferă versiuni care obțin evaluări de autonomie EPA de peste 300 de mile, așa că EV4 ar putea avea o autonomie similară.

Related posts