Kia Rio – facelift pe sub „piele”

Da mai departe!

Kia Rio a primit un facelift mai mult tehnic decât estetic. Subcompacta coreeană a venit la testele AutoReport.ro în versiunea mild hybrid, aceasta fiind și ea o noutate în gamă.


Ca să nu ratați modificările subtile aduse de acest facelift, vi le enumerăm, deși și noi le-amn căutat destul de mult: luminile DRL sunt acum de tip LED pe toată gama, bara față este mai pronunțată, iar lămpile de ceață au forma a 4 spoturi, formă pe care am mai întâlnit-o la Kia. Cu toate acestea, îmbunătățirile substanțiale se simt „în volan”, mașina fiind pe sub caroserie, mult modificată.
O altă noutate este reprezentată de elementele acestei echipări GT Line. În contul acestora trecem: un spoiler, capace de oglinzi gloss-black, grilă înconjurată de un material din crom închis și țevi de eșapament duble ce ies dintr-un deflector specific acestei echipări.
În interior, GT Line oferă una dintre cele mai primitoare habitacluri din segmentul sucompactelor. Scaunele sunt acoperite cu material textil, dar sunt cusute și lucrate mai cu grijă. Cusăturile contrastante și alte elemente vizuale ajută foarte mult niște scaune care au o susținere atât de bună âncât crezi că sunt scaune sport. În noua Rio, pot intra 4 persoane, beneficiind de destul spațiu. Kia aduce odată cu acest facelift și a doua fază a facilităților oferite de sistemul UVO Connect. Noi ne-am bucurat și de faptul că Android Auto a devenit recent disponibil și în România, așa că acest Kia Rio a devenit una cu Samsung-ul Galaxy S20 5G folosit de pilotul nostru de încercare ce realizează toate testele. Sistemul de navigație multi-lingvistic include un display HD TFT-LCD de 8 inch și o cameră pentru marșarier. Cu Apple CarPlay sau Android Auto, tot ce ai în telefon se afișează pe display-ul de 8.0” din noul Kia Rio: hărți, apeluri, texte, aplicații și altele.
Principala noutate din această gamă se află pe modelul testat de noi. Kia Rio are un nou motor pe benzină de un litru denumit ‘Smartstream’ combinat cu un sistem mild-hybrid de 48-volt. Această tehnologie se folosește de un acumulator mai mic, care recuperează energia folosită la frânare, decelelare și coborâre. Acest sistem premite chiar motorului să se oprească atunci când nu este nevoie de el și nu doar la semafor ca la sistemele Start/Stop clasice. Cu ajutorul acestei tehnologii, o astfel de mașină ajunge la performanțele de consum ale unui diesel, dar fără compromisul constituit de poluarea adusă de un diesel (sau de adăugarea unui sistem AdBlue).
Kia Rio în varianta testată de noi foarte sprintenă în oraș, dar și în afara lui, iar îmbunătățirile de dinamică aduse o dată cu acest facelift fac mașina să stea mult mai bine pe asfalt, mașina având un comportament dinamic mai bun.
Odată cu acest facelift, Rio a primit și mai multă tehnologie. Sistemul forward collision assist recunoaște acum cicliștii și pietonii, în timp ce indicatoarele pot fi citite, iar cele cu limită de viteză pot fi adaptate la cuise control. Sistemul Lane Follow Assist a devenit mai insistent acum, ceea ce permite ca Rio să se conducă singur pentru perioade scurte de timp. Kia a mai introdus și un sistem care te avertizează dacă mașina a plecat singură de pe loc.

Kia Rio facelift 1.0 T-GDi GT Line HEV 7DCT
0-100 km/h: 10,3 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
L/l/î: 4.065/1.725/1.450
Masă proprie: 1.115
Volum portbagaj (l): 325
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 120 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 200 la 2.000 rpm
Consum mediu: 4,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7trepte

Related posts