Kia a înregistrat o ușoară creștere a înmatriculărilor europene în primul trimestru al anului 2021, în ciuda faptului că showroom-urile nu au fost deschise pe o mare parte a continentului. Cifrele lansate astăzi arată că marca a menținut o cotă de piață europeană de 3,7%, demonstrând vânzări stabile în ciuda pandemiei.
Informațiile oferite de ACEA (Automobile Manufacturers’ Association) arată că vânzările totale Kia în Europa au crescut ușor la 113.812 unități în primul trimestru al anului 2021. Aceasta reprezintă o creștere de 0.7% în comparație cu primul trimestru al anului 2020.
În primul trimestru al anului 2021, automobilele hybrid, plug-in hybrid și 100% electrice Kia au reprezentat 28,4% din vânzările totale ale mărcii în Europa, în creștere de la 18,9% în primul trimestru al anului 2020. Acest lucru întărește Kia în misiunea sa de a deveni un furnizor principal de soluții de mobilitate eco. Kia își va reinventa gama prin introducerea a 11 modele EV noi până în 2026, dintre care primul, EV6, a fost lansat recent.
Jason Jeong, președintele Kia Europe a comentat: „Anul trecut a fost provocator pentru majoritatea industriilor, iar peisajul auto s-a schimbat rapid. Cu toate acestea, am menținut un ritm constant de vânzări în toată Europa, cu o creștere a vânzărilor noastre de automobile hybrid, plug-in hybrid și electrice. EV6, noul automobil electric Kia, este deja disponibil pentru pre-rezervare și ne așteptăm să fie printre multele modele noi Kia care continuă să crească prezența mărcii în Europa.”
Popularitatea automobilelor electrice Kia continuă să crească. Gama Kia Niro, disponibilă cu trei tipuri de sisteme de propulsie electrificate, a crescut în popularitate cu 29% – versiunea 100% electrică îmbunătățindu-și vânzările cu 124%. Modelul premiat Kia Sorento a înregistrat o creștere a vânzărilor de 108% pentru toată gama sa, în principal datorită versiunii sale plug-in hybrid.
Din punctul de vedere al înmatriculărilor automobilelor din clasa mică a gamei Kia, mașina de oraș Picanto a înregistrat o creștere de 22%, la 15.954 unități, în timp ce modelul de segment B Rio a înregistrat o creștere de 11%, la 8.847 unități.