Înmatriculările Dacia în Uniunea Europeană (UE) au stagnat în luna ianuarie la 30.273 unităţi, în timp ce piaţa europeană a crescut cu 6,2%, iar vânzările auto din România au crescut cu peste 16%, menţinând ritmul înregistrat anul trecut.
În acest context, cota de piaţă a Dacia în UE a coborât uşor, de la 3% în prima lună a anului trecut la 2,9% în acest an, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările sub marca Renault, a grupului francez cu acelaşi nume care deţine şi Dacia, au crescut cu 1,1%, la 65.822 unităţi, iar cota de piaţă a coborât în intervalul analizat de la 6,5% la 6,2%.
Piaţa autoturismelor din UE a crescut în ianuarie, pentru a 29-a lună consecutiv, potrivit ACEA. Înmatriculările din prima lună a acestui an au urcat cu 6,2%, la 1,06 milioane de maşini.
„Datele sunt încurajatoare pentru evoluţia pe termen scurt, întrucât trendul pozitiv se menţine. Dintre marile pieţe europene, Italia (17,4%) şi Spania (12,1%) au consemnat cele mai mari creşteri în ianuarie”, notează ACEA.
De asemenea, vânzări mai mari au înregistrat şi Franţa – cu 3,9%, Germania – cu 3,3%, precum şi Marea Britanie – cu 2,9%.
Anul trecut, livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 5%, la 377.165 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%. Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în 2015 cu 15,7%, la 81.162 de unităţi.