Nu este încă mai ieftin pentru șoferii din Statele Unite să încarce unele mașini electrice decât să le alimenteze cu benzină, sugerează un nou studiu, scrie Insider. Costul alimentării la o stație de benzină față de cel al conectării la priză depinde în mare măsură de segment și de preț, arată un studiu al Anderson Economic Group.
În cazul camionetelor, costă aproximativ la fel pentru a alimenta și a încărca, în timp ce pentru autoturismele și SUV-urile entry și midlevel costă mai mult încărcatul electric, decât plinul de la benzinărie. Mașinile de lux și SUV-urile din același segment se situează undeva la mijloc.
Studiul s-a bazat pe cele mai recente informații privind prețurile la benzină și la electricitate în sectorul rezidențial, prețurile de încărcare în spații comerciale, ratele de impozitare a combustibilului și a mașinilor electrice, detalii privind economia de combustibil și multe altele pentru a compara costul alimentării cu combustibil față de cel al încărcării pentru 160 km de condus.
Anul trecut, prețurile galopante la benzină au făcut ca mulți consumatori să se orienteze către mașini electrice.
Pe măsură ce prețurile la benzină se normalizează, unii oameni sunt mai puțin stimulați să facă trecerea. Paritatea costurilor între vehiculele electrice și mașinile cu motor cu ardere internă lipsește în mare parte; adică, vehiculele electrice sunt în general mai scumpe (cu un preț mediu de tranzacționare de 53 438 de dolari în iunie, potrivit Kelley Blue Book) decât cele pe benzină (cu o medie de 48 808 dolari).
Atingerea parității costurilor va fi o parte crucială pentru a stimula trecerea la mașini electrice, iar acest lucru se îmbunătățește. Cât costă alimentarea cu combustibil față de încărcarea vehiculelor este un aspect pe care consumatorii îl iau în considerare, de asemenea.
Iată cum se împart costurile în funcție de segment:
Camionete/ Alimentarea camioanelor pe benzină costă aproximativ la fel de mult ca și încărcarea camioanelor electrice la domiciliu
Pentru camionete, alimentarea și încărcarea costă aproximativ la fel, aproximativ 17,58 dolari pentru fiecare 160 de kilometri. Camionetele care folosesc motorină ajung la un cost de aproximativ 17,10 dolari pentru același kilometraj.
Cu toate acestea, costul de încărcare crește cu 48%, ajungând la aproximativ 26,38 dolari, dacă șoferul încarcă în mare parte în stații publice și nu acasă.
Autoturisme și SUV-uri entry-level/ Un șofer ar putea plăti cu 64% mai mult pentru a-și încărca mașina electrică de bază la un încărcător public decât ar plăti pentru a alimenta echivalentul pe benzină la o benzinărie
Dacă un șofer deține un Nissan Versa, un Hyundai Elantra sau un Kia Forte, va trebui să cheltuiască aproximativ 9,78 USD pentru benzină la fiecare 160 de kilometri.
Dar are un Nissan Leaf sau Chevrolet Bolt, costurile vor crește la aproximativ 12,55 USD pentru încărcarea la domiciliu. Dacă folosește un încărcător comercial, șoferul va trebui să plătească aproape 16 dolari – cu 64% mai mult decât dacă ar rămâne cu o mașină pe benzină din același segment.
Mașini și SUV-uri de lux/Vehiculele electrice din segmentul de lux ar putea costa mai puțin pentru încărcarea la domiciliu decât ar costa alimentarea cu combustibil a omologilor lor pe benzină
Segmentul de lux este interesant prin faptul că, ar putea costa mai puțin dacă șoferul e conectat la priză acasă.
Costă aproximativ 17,56 dolari pentru fiecare 160 de kilometri pentru un Lexus ES, Porsche Macan, Mercedes-Benz GLE sau un vehicul similar alimentat cu benzină.
Porsche Taycan, Tesla Model X și Model S și Mercedes-Benz EQS ar putea costa aproximativ 13,50 dolari tot la priza de acasă.
Dar la stațiile publice costul ajunge la 17,81 dolari la 160 de kilometri.
Mașini și SUV-uri de lux/Vehiculele electrice din segmentul de lux ar putea costa mai puțin pentru încărcarea la domiciliu decât ar costa alimentarea cu combustibil a omologilor lor pe benzină
Segmentul de lux este interesant prin faptul că, ar putea costa mai puțin dacă șoferul e conectat la priză acasă.
Costă aproximativ 17,56 dolari pentru fiecare 160 de kilometri pentru un Lexus ES, Porsche Macan, Mercedes-Benz GLE sau un vehicul similar alimentat cu benzină.
Porsche Taycan, Tesla Model X și Model S și Mercedes-Benz EQS ar putea costa aproximativ 13,50 dolari tot la priza de acasă.
Dar la stațiile publice costul ajunge la 17,81 dolari la 160 de kilometri.
Mașini și SUV-uri de nivel mediu/Încărcarea unui vehicul electric de nivel mediu acasă ar costa aproximativ 12,62 dolari la 160 de kilometri, a constatat Anderson Economic Group
Deocamdată, șoferii vor plăti probabil mai mult pentru a-și încărca Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 sau Volkswagen ID.4 decât pentru a alimenta omologii lor cu motor cu ardere internă, precum Chevrolet Equinox, Nissan Altima sau Subaru Outback.
Încărcarea oricăruia dintre aceste vehicule la domiciliu va costa aproximativ 12,62 dolari la 160 de kilometri, în timp ce alimentarea la o stație de benzină ar putea costa aproximativ 11,08 dolari. Iar atunci când acești șoferi merg la o stație de încărcare publică, este posibil să plătească aproximativ 16,10 dolari pentru 160 de kilometri.