Hyundai Kona Hybrid – OZN de generație a doua

Da mai departe!

Kona a primit o nouă generație pentru care cei de la Hyundai au pregătit un look mult prea avantgardist și futurist. Autoreport.ro a testat acest vehicul cu look de OZN în zona Bucureștiului pentru a vedea cum este primit de cei pe care îi întâlnim în călătoriile noastre.


Noul model este mai futurist, deoarece a primit un design specific unui EV. Este primul model Hyundai cu toate versiunile de motorizare (ICE, hybrid și electric) a cărui proiectare a pornit de la abordarea de mașină electrică.
Designul modelului contribuie la îmbunătățirea aerodinamicii. Mașina are un coeficient de doar 0,27. Personalitatea autovehiculului este accentuată de bandourile adanc sculptate ale pasajelor roților, dar și de suprafetele parametrice. În laterale, liniile cromate ale caroseriei conectează în unghiuri precise bandoul cromat cu spoilerul, conturând întregul autovehicul.
Varianta N Line se remarca prin elemente precum: oglinzi negre, bara de protectie care accentueaza sportivitatea, toba de esapament cu dubla evacuare, praguri de culoare argintie, plafon negru (optional) si jante din aliaj de 19 inchi specifice (optionale).
Principala caracteristică pe care o observi când te urci în noul Kona este lipsa siglei de pe volan, aceasta a fost înlocuită de 4 punct, concept întâlnit și pe modelele electrice Ioniq. Pentru acest SUV de clasă B a fost proiectat un interior mai spațios. Structura ergonomică este centrată pe conducătorul auto și este evidențiată de consola mobilă și de cele două ecrane panoramice de 12,3 inchi. În plus, consola centrală – care utilizeaza tehnologia shift-by-wire – este acum poziționată în spatele volanului, asigurând astfel mai mult spațiu pentru obiectele personale. În interior au loc 4 persoane adulte, iar volumul portbagajulul de 466 litri este de foarte mare ajutor.
Modelul hybrid nu duce lipsă de putere, sistemul ce pornește de la un motor pe benzină de 1,6 litri, asigură 141 CP în colaborare cu un motor electric alimentat cu un mic acumulator. Kona Hybrid nu este cea mai spintenă mașină de la semafor, dar stă bine la capitolul economie. Și din punct de vedere al stabilității și manevrabilității, acest SUV punctează destul de bine, situându-se foarte bine în raport cu concurența.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, Kona are sisteme avansate pentru a ajuta șoferul, cum ar fi: LKA, BCA, ISLA, DAW, BVM si HBA. De asemenea, autovehiculul este echipat cu diferite functii pentru confort, precum: SCC, NSCC, LFA și HDA. Pe lângă acestea, un sistem de parcare ce poate fi acționat prin cheie, permite ieșirea și intrarea mașinii din parcare prin folosirea cheii ca o telecomandă.

Hyundai Kona Hybrid DCT
0-100 km/h: 11,2 secunde
Viteza maximă: 166 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.580
Putere (CP): 105 la 5.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 144 la 4.000 rpm
Motor electric
Putere (CP): 44
Cuplu (Nm): 170
Putere sistem
Putere (CP): 141 CP la 5.700 rpm
Cuplu (Nm): 265 la 4.000 rpm
L/l/î: 4.350 / 1.825 / 1.585
Masă proprie: 1.410 kg
Volum portbagaj (l): 466
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată

Related posts