Potrivit unei publicații interne, Huawei va dezvălui în cursul acestui an un nou model de parteneriat cu producătorii auto, permițându-le acestora să dețină un control mai mare asupra procesului de producție.
Noua abordare diferă de modelul Huawei Inside (HI), în care Huawei doar vinde tehnologie, și nu este nici ca eforturile comune de a crea branduri noi alături de producătorii auto, a declarat o sursă apropiată de divizia de soluții auto inteligente a Huawei.
În prezent, Huawei are trei moduri principale de a colabora cu producătorii auto, cel mai implicat fiind modelul Zhixuan – unde se implică profund în co-producția vehiculelor.
În modelul cel mai puțin complex, gigantul tehnologic oferă doar componente și sisteme, inclusiv HarmonyOS. Modelul de mijloc oferă soluții Huawei Inside.
Noul model își propune să stabilească o structură în care producătorii auto preiau conducerea, în timp ce Huawei participă activ, se arată în raportul celor de la Caijing.
Noul model nu are încă un nume oficial, dar unele proiecte de colaborare au folosit experimental termenul „HI Plus”, potrivit raportului.
Brandul premium de vehicule off-road electrice al companiei Dongfeng Motor, M-Hero, a lansat luna trecută SUV-ul off-road M817, considerat un proiect-pilot tipic pentru noua abordare.
M817 dispune de sistemul de conducere inteligentă Qiankun ADS 4 al Huawei, de cabina HarmonySpace 5 și de alte tehnologii Huawei, fiind vehiculul off-road cu cea mai mare cantitate de tehnologie Huawei disponibilă în prezent.
Planificarea viitoare a produselor M-Hero, marketingul și coordonarea datelor ar putea trece complet la acest nou model de colaborare, a informat Caijing.
Vehiculele dezvoltate sub acest nou model vor semăna cu cele din modelul Zhixuan în toate aspectele, cu excepția faptului că nu vor fi vândute în magazinele Huawei, potrivit unei surse din industria auto cu legături la Huawei.
Huawei prioritizează în prezent modelul Zhixuan și a colaborat cu producători auto locali prin inițiativa sa HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) pentru a crea cinci branduri: SAIC Motor’s Shangjie, Seres Group’s Aito, Chery’s Luxeed, BAIC Group’s Stelato și Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC)’s Maextro.
Toate modelele acestor noi branduri au fost lansate la evenimente Huawei, gigantul tehnologic oferind un suport de marketing substanțial.
În august, vehiculele din cadrul HIMA au înregistrat 44.579 de livrări, depășind 900.000 de livrări cumulate.