Stellantis a anunțat rezultatele financiare pentru 2022, cu performanțe record la nivelul profitului net și al celui operațional. Atât veniturile, cât și celelalte rezultate au fost în creștere față de 2021.
Cele 14 mărci ale grupului Stellantis au înregistrat vânzări nete de 179,6 miliarde euro, o creștere cu 18 procente ale veniturilor față de 2021, ca urmare a efectelor prețurilor mai mari, a unui mix favorabil de vehicule vândute, dar și în urma unor cursuri de schimb cu efecte pozitive. Profitul operațional înregistrat de companie a fost de 23,3 miliarde de euro, cu aproape 30% mai mare decât cel din anul anterior, marcând o marjă foarte bună, de 13 procente din vânzări, peste ținta de 12 procente stabilită pentru finalul deceniului. Profitul net raportat de companie a urcat la 16,8 miliarde euro, fiind cu 26% mai mare decât cel din anul 2021.
Livrările Stellantis au înregistrat un volum de 6 milioane de unități, în scădere ușoară, cu -2%, comparativ cu anul 2021, cu toate unitățile sale de business, atât cele consolidate cât și cele din parteneriate neconsolidate, și prognozează creșteri între 3 și 5 procente ale vânzărilor din 2023, în funcție de piețele regionale. Vânzările raportate au fost de 5,8 milioane de unități, în scădere cu 10 procente față de 2021. Europa continuă să fie cea mai mare piață a companiei, cu 2,5 milioane de autoturisme, în scădere cu 12 procente, urmată de America de Nord, cu 1,8 milioane, în scădere cu 7%.
Stellantis a anunțat că a reușit să obțină peste 7 miliarde de euro cash din sinergiile mărcilor, mai devreme cu doi ani față de obiectivul stabilit prin planul de dezvoltare al companiei, de 5 miliarde de euro anual. Compania franco-italiano-americană, rezultată prin fuziunea Fiat-Chrysler cu Peugeot SA, a înregistrat performanțe foarte bune în vânzările de vehicule electrice, fiind lider global pe segmentul de vehicule utilitare electrice și pe locul al doilea în Europa la vânzările de autoturismele electrice, cu un total de 23 de modele electrice în gamă. Vânzările totale de vehicule electrice s-au cifrat la 288.000 de unități, cu 41% mai multe față de 2021. În SUA, o piață pe care mărcile Chrysler, Jeep și Ram reprezintă aproape 100% din ponderea vânzărilor, compania a devenit lider al vânzărilor de motoare PHEV, pregătind totodată lansarea primului automobil electric în 2023, pickup-ul Ram ProMaster. Compania a anunțat o sumă totală de 4,2 miliarde euro ce vor fi alocate dividendelor ordinare, la un dividend de 1,34 euro pe acțiune. Consiliul de Administrație a aprobat un program de răscumpărare de acțiuni de până la 1,5 miliarde EUR, executabil în condițiile pieței până la sfârșitul anului 2023.
„Pe lângă rezultatele noastre record și implementarea riguroasă a planului nostru strategic Dare Forward 2030, am demonstrat, de asemenea, eficiența strategiei noastre de electrificare în Europa. Acum avem tehnologia, produsele, materiile prime și ecosistemul complet de baterii pentru a conduce această transformare în America de Nord, cu primele noastre vehicule Ram complet electrice în 2023 și Jeep în 2024” a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. Stellantis și-a stabilit obiective financiare ambițioase pentru 2030: dublarea cifrei de afaceri nete la 300 de miliarde de euro (comparativ cu 2021), cu o dublare a marjei de profit operațional în cei zece ani.
Strategia de electrificare a Stellantis include construirea a cinci giga-fabrici de baterii, fiind confirmate locațiile acestora, trei în Europa și două în America de Nord, acestea urmând să fie construite în parteneriate cu Automotive Cells Company, Samsung SDI și LG Energy Solution.