Producătorul chinez de automobile electrice Nio analizează posibilitatea construirii unei reţele de dealeri auto în Europa, pentru a accelera vânzările pe această piaţă, au declarat pentru Reuters mai multe surse.
Nio este un rival al producătorului american Tesla graţie modelelor premium lansate în luna noiembrie 2021. La finele anului trecut, Nio a intrat pe pieţele din Germania, Ţările de Jos, Suedia şi Danemarca oferind clienţilor posibilitatea de a cumpăra automobile electrice direct din magazinele sale sau online, fie să închirieze automobilele pentru o perioadă începând de la o lună.
Sursele citate de Reuters susţin că în prezent Nio analizează posibilitatea unor reţele de dealeri pe principalele pieţe europene, după ce luna trecută preşedintele companiei a spus că vânzările din Europa nu se ridică la înălţimea aşteptărilor.
Planurile Nio vin într-un moment în care alţi producători chinezi de automobile electrice, inclusiv Xpeng, Zeekr şi BYD, încearcă să se extindă în mod agresiv în Europa, unde îşi pot vinde automobilele la preţuri mai mari decât pe piaţa chineză.
O sursă a dezvăluit că Nio a descoperit faptul că Europa are „particularităţile” sale, fără a oferi alte detalii, dar a adăugat că producătorul chinez are de gând să se extindă în mai multe ţări europene. Potrivit postărilor de pe Linkedin, Nio a început să facă angajări în Franţa, Italia, Ungaria, Elveţia şi Austria.
În replică, Nio a informat că nu există modificări în ceea ce priveşte metodele sale de marketing şi vânzări în Europa adăugând că rămâne angajată în construirea unei reţele de vânzări directe.
Însă, planurile Nio de a se extinde puternic pe piaţa din Europa vin într-un moment în care Comisia Europeană analizează posibilitatea de a introduce tarife vamale suplimentare la importurile de automobile electrice chineze, în ideea de a-i proteja pe producătorii europeni.
Nio, care se situează pe locul nouă în rândul producătorilor chinezi de automobile electrice şi hibride, nu oferă cifre detaliate cu privire la vânzările sale în Europa. Luna trecută, preşedintele Nio, Qin Lihong, a spus că informaţiile din presa chineză conform cărora Nio a vândut 832 de vehicule în Europa în primul semestru din 2023 sunt incorecte, adăugând că cifrele reale sunt de trei-patru ori mai mari. Chir şi aşa, Qin Lihong a spus că nu este mulţumit de volumele actuale de vânzări.
Pe piaţa din China, Nio nu utilizează dealeri şi în schimb se bazează pe un model de vânzări directe similar cu cel inventat de Tesla. La finele lunii septembrie, constructorul chinez avea 137 Nio Houses, inclusiv şase în Europa, unde compania îşi afişează automobilele şi oferă posibilitatea unor teste potenţialilor clienţi.