Grupul industrial elveţian ABB a anunţat joi că deschide un centru global de cercetare şi dezvoltare în campusul Universităţii de Tehnologie Delft, din Olanda, investiţie de 10 milioane dolari.
”Consolidându-şi poziţia de lider de piaţă în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice, Laboratorul de Inovare pentru Mobilitate Electrică ABB va găzdui 120 de specialişti care lucrează la soluţii de următoare generaţie. Concepută pentru a stimula viitoarele inovaţii în domeniul mobilităţii electrice, unitatea de 10 milioane dolari şi de 3.600 metri pătraţi se află în campusul Universităţii de Tehnologie Delft, din Olanda şi va gestiona dezvoltarea viitoare a portofoliului ABB, precum şi proiecte de cercetare şi dezvoltare pentru vehicule electrice”, arată grupul.
În anul 2020, Universitatea a fost clasată printre primele 15 universităţi de inginerie şi tehnologie din lume.
Investind 30 de milioane de dolari într-un Centru de Excelenţă global şi o unitate de producţie pentru infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice, care urmează să fie deschise anul viitor în Italia, laboratorul din Delft este în linie cu planurile ABB de creştere a investiţiilor în susţinerea ledership-ului său în domeniul tehnologic.
”Inovaţia este în sângele nostru – ABB a deschis calea în domeniul încărcării vehiculelor electrice şi este mândră că a jucat un rol cheie în cresterea gradului de acceptare a a vehiculelor electrice în întreaga lume. De aceea am vrut să înfiinţăm laboratorul de inovare pentru mobilitate electrică în Delft, în inima campusului universitar, unde suntem înconjuraţi de cele mai strălucite talente şi start-upuri tehnologice din Olanda”, spune Frank Muehlon, directorul afacerii globale ABB pentru soluţii de infrastructură de mobilitate electrică.
Complexul va găzdui până la 120 de specialişti. Grupul menţionează că studenţii care au fondat Epyon (start-up-ul de încărcare a VE achiziţionat de ABB în 2011) sunt foşti studenţi de la Universitatea de Tehnologie Delft.
”În cadrul ABB Electrification, investim aproximativ 400 de milioane de dolari pe an în cercetare şi dezvoltare pentru a ne asigura că ne menţinem în fruntea leadership-ului tehnologic şi că stabilim standardul în ceea ce priveşte mobilitatea durabilă. În cadrul acestei investiţii, ne concentrăm pe depăşirea limitelor mobilităţii electrice, în principal în zonele de încărcare, stocare şi digitalizare. Noul laborator ne va permite să ne consolidăm colaborarea cu producătorii de vehicule electrice pentru a stimula performanţa şi progresul în întregul sector”, a adăugat Muehlon.
95% din toate testele urmează să fie efectuate cu o copie digitală a vehiculelor.
”Pentru a testa performanţa vehiculelor pe temperaturi foarte ridicate sau scăzute, ABB a dezvoltat camere speciale de testare a în anumite condiţii de mediu, unde soluţiile vor fi supuse unor condiţii extreme, inclusiv unor temperaturi de la -40 până la +100 grade Celsius şi umiditate ridicată. Atriumul este suficient de mare astfel încât producătorii să-şi conducă maşinile, autobuzele sau camioanele într-un mediu cald şi controlat pentru a efectua teste, ceea ce va ajuta la avansarea încărcării pentru segmentul vehiculelor grele în creştere rapidă”, spun reprezentanţii grupului.
Pentru încălzire şi răcire, complexul ABB va fi conectat la instalaţia de încălzire / răcire geo-termala a Universităţii de Tehnologie Delft. Acoperişul va fi cu panouri solare, cu invertoare solare pentru a converti curentul continuu de la energia solară în curent alternativ, care, împreună cu sistemul avansat de management al clădirii ABB pentru controlul climei, iluminatului şi sistemului de stocare a bateriei, vor permite efectuarea unor teste pentru ca energia sa fie transmisa înapoi în reţea.
În noiembrie anul acesta, ABB a anunţat că va creşte cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare şi va aloca, cheltuieli digitale de aproximativ 5% din veniturile anuale de business.
ABB are în întregul grup în jur de 7.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, dintre care 60% se concentrează pe dezvoltarea de software şi inovaţii digitale.
ABB a intrat pe piaţa de încărcare a maşinilor electrice în 2010 şi, până în prezent, a vândut peste 17.000 de încărcătoare rapide ABB DC în 80 de ţări.
ABB este o companie globală de tehnologie de vârf şi are aproximativ 110.000 de angajaţi talentaţi în peste 100 de ţări.