Testul de astăzi ne aduce în față primul brand chinezesc dar și un SUV interesant. Este construit la uzina Litex din Bulgaria, împreună cu un pickup denumit Steed 5. Dar, totuși, subiectul testului nostru este Hover H6.
Modelul testat de noi se numește Hover H6, urmașul lui Hover H5 și, nu, nu au nicio legătură cu Hummer H1, H2 sau H3. De fapt, SUV-ul mărcii Great Wall este asamblat în Loveci cu materiale aduse din China.
Modelul este destul de asemănător cu modelele europene, designul este unul plăcut ochiului, cu linii destul de moderne și, pentru prima dată la o marcă auto chinezească, care nu par copiate de la alte mărci. Avem de reproșat doar lipsa LED-urilor de pe blocurile optice față.
H6 este destul de masiv, are elemente cromate și jante de aliaj și arată destul de impunător în trafic.
În interior ne așteptam să găsim o atmosferă de model low-cost, dar nu este nici pe departe așa. Plasticele sunt cam tari, dar tapiseria din piele lucrată destul de bine și designul modern te fac să uiți de prețul mic al acestui model. 5 pasageri au aici parte de spațiu suficient, iar sistemul infotainment merge destul de bine și arată modern, dar pe de altă parte, China excelează acum în echipamente electronice, deci cred că au găsit destul de ușor o soluție audio pentru această mașină (cu ecran tactil de 7 inch).
Sub capotă, modelul are propulsorul diesel de 2,0 litri şi 143 CP. Acesta este cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte care nu este tocmai cea mai precisă din lume. Cu toate acestea, motorul trage destul de bine, are un cuplu bun și este util mai ales la ieșiri pe teren accidentat.
Pe asfalt, mașina masivă stă destul de bine, virajele luate la viteze „cuminți” nu îi ridică probleme, dar nu este tocmai un SUV sport. Articulații par un punct forte al acestei mașini, trecerea peste denivelări nederanjând foarte mult pe cei din interior. Dată tot am vorbit despre confort în interior, H6 ar avea nevoie de mai multă antifonare deoarece motorul este mai gălăgios.
În ceea ce privește siguranța, la Great Wall nu avem încă cele mai noi sisteme precum lane assist sau blind spot assistant, dar avem ABS și ESP, HHC (asistenţă la plecarea din rampă), TPMS (sistem de monitorizare a presiunii în pneuri), dar și un sistem care aprinde automat avariile la frânări bruște.
Great Wall Hover H6 2.0 D 4×4
0-100 km/h: 11,4 sec
Viteza maximă: 175 km/h
L/l/î: 4.640/1.825/1.690
Masă proprie: 1.750 kg
Volum portbagaj (litri): 808
Cilindree (cmc): 1.996
Putere (CP): 143 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 310 la 1.800 rpm
Consum mediu: 6,8 l/100 km
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte