Ford a prezentat o nouă versiune a modelului sport Mustang, creând confuzie în rândul specialiștilor care credeau că masca va fi dedicată mașinilor electrice precum Mach-E. Noua interpretare a coupe-ului sportiv include un cockpit digital complet reproiectat și un V8 performant.
Oficialii Ford au prezentat modelul drept „cel mai plăcut de condus Mustang din toate timpurile” amintind de cele peste 10 milioane de mașini vândute în cei 58 de ani de producție continuă, dar și de miile de apariții în filme, la televiziune, în muzică și în jocurile video. Totodată, coupe-ul american este ținta unor glume pe internet, mai ales din cauza manevrabilității.
Noul Mustang GT dispune de un nou sistem de inducție a aerului, cu o admisie dublă care reduce la minimum pierderile și permite ca debite de aer mai mari să ajungă la motor.
Performanța este optimizată și personalizabilă de cele șase moduri de conducere interactive, în funcție de condițiile de condus: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track 2 și o setare personalizabilă cu mai multe profiluri disponibile, adaptate preferințelor individuale ale șoferului.
Reacția rapidă la schimbarea de direcție a fost și mai mult îmbunătățită prin simplificarea sistemului de direcție, în timp ce un raport de direcție mai mic a îmbunătățit dinamica în viraje pentru noul model.
Sistemul Rev-matching, care menține turația motorului ridicată atunci când ambreiajul este cuplat este standard la GT, oferind și mai multă precizie și rafinament, pentru ceea ce este cel mai capabil Mustang creat vreodată pentru circuit.
Mustang GT este oferit cu o cutie de viteze automată Ford cu 10 trepte sau una manuală cu șase trepte. Pachetul Performance Pack oferit standard include jante din aliaj de 19 inchi, un diferențial sport cu alunecare limitată pentru o tracțiune sporită, sistem de frânare Brembo cu discuri de 19 inchi și un sistem de evacuare activ care oferă posibilitatea de a ajusta zgomotul motorului în funcție de mediul în care se utilizează mașina. Opțional, este oferit trenul de rulare MagneRide® 3, cu suspensii active care monitorizează condițiile de drum de o mie de ori pe secundă și utilizează un fluid controlat electronic pentru a ajusta rezistența la amortizare în funcție de condițiile de drum.
În spatele designului exterior emblematic pentru Mustang se află cel mai avansat interior din punct de vedere tehnologic al oricărui Mustang de până acum, combinând tot ce este mai bun din trecut, prezent și viitor. Ecranele digitale sunt complet personalizabile, tema principală fiind similară celei folosite pentru SUV-ul Mustang Mach-E, dar pot fi configurate în întregime de utilizator. Ecranul sistemului multimedia și lumina ambientală interioară pot fi configurate în tonurile alese de client, în timp ce instrumentarul de bord se adaptează la modul de conducere selectat. Atunci când este ales un anumit mod de conducere, pe ecranul central este afișată o proiecție cu setările mașinii, realizată cu ajutorul Unreal Engine 3D, un motor grafic de jocuri pe computer care produce randări în timp real. Prin interacțiunea cu ecranul tactil, setările vehiculului pot fi ajustate, glisând pe animație pentru a roti virtual mașina.
Consola centrală încorporează un suport pentru încărcarea wireless a telefonului mobil, spațiul suplimentar disponibil fiind câștigat grație mutării câtorva comenzi pe ecranul tactil.
Cea mai nouă versiune a sistemului SYNC 4 de la Ford este pe deplin compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto 5 și se integrează perfect cu aplicația FordPass. 6 La fel ca SUV-ul Mustang Mach-E complet electric, noul Mustang dispune de capacitatea de actualizare over-the-air Ford Power-Up.
Cea mai nouă versiune a sistemului de sonorizare B&O 7 oferă un sunet clar prin 12 difuzoare și un subwoofer, inclusiv utilizarea tehnologiei Ford Electronic Sound Enhancement pentru a amplifica sunetele motorului direct la interior.
Ambele versiuni de caroserie, coupe și cabriolet, sunt echipate cu sisteme de asistență pentru șofer de cea mai nouă generație, inclusiv Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop & Go, Lane Centring Assist, Evasive Steer Assist și Reverse Brake Assist. O altă caracteristică importantă este Active Pothole Mitigation, care monitorizează continuu suspensia, caroseria, direcția și frânarea și ajustează răspunsul trenului de rulare în consecință. Stolen Vehicle Services – o funcție FordPass care oferă asistență 24 de ore din 24 în caz de furt – este, de asemenea, nouă pentru Mustang.
Proprietarii pot rămâne conectați cu Mustang-ul lor prin intermediul aplicației FordPass, utilizând funcții de la distanță, cum ar fi pornirea și oprirea vehiculului, blocarea și deblocarea ușilor, programarea unei ore de pornire, localizarea vehiculului și verificarea stării vehiculului. 10 Aplicația FordPass pune la dispoziția utilizatorilor informații importante despre vehicul, inclusiv nivelurile de combustibil și ulei, istoricul de service și informații despre garanție.
Alături de noul Mustang GT debutează și Mustang Dark Horse, expresia supremă a performanțelor pe circuit și noua bază pentru implicarea mărcii în motorsport.
Sub capota noului Mustang Dark Horse se află o versiune mai puternică a motorului V8 Gen IV, cu arbore cu came diferit și o calibrare unică, cu un sistem de admisie dublu pentru a permite intrarea în motor a unui volum mai mare de aer. Dark Horse vine echipat standard cu o transmisie manuală TREMEC cu șase trepte, cu bilă a schimbător din titan, disponibilă exclusiv pentru acest model sau opțional cu transmisia automată Ford cu 10 trepte și padele pe volan.
Mustang Dark Horse vine echipat standard cu Performance Package care aduce un nou mod de rulare – Track Sprint. Un factor cheie care face posibilă această performanță suplimentară este reprezentat de un radiator auxiliar de ulei, un sistem de răcire al uleiului din transmisia automată, un radiator special care elimină căldura mai rapid, la care se adaugă ventilatoare de răcire mai puternice pentru a crește rezistența la solicitări intense. Un diferențial Torsen cu alunecare limitată este oferit standard pentru a maximiza tracțiunea, accelerațiile și pentru un mai bun echilibru dinamic în viraje.
Acest pachet include, de asemenea, o setare unică pentru trenul de rulare, bare anti-ruliu spate mai mari și amortizoare față heavy-duty, sistem de frânare față Brembo cu discuri de 19 inchi ‑ roți față 19 x 9 inchi și spate de 19 x 9,5 inchi, plus anvelope Pirelli P Zero PZ4.
O frână electronică special dezvoltată pentru a putea face drifturi permite o funcționalitate similară uneia clasice, cu acționare manuală. Frâna electronică este concepută atât pentru șoferii începători, pentru a învăța și pentru a-și îmbunătăți abilitățile de drift, dar și pentru a oferi șoferilor experți un sistem capabil să facă față celor mai ridicate cerințe.
Mustang Dark Horse are, de asemenea, elemente vizuale distincte, proiectate pentru a reflecta poziția sa de model de top al celei de-a șaptea generații Mustang și pentru a crește performanțele pe circuit.
Prin introducerea în gamă a lui Mustang Dark Horse, Ford pune bazele pentru ca Mustang să participe la nivel global într-o varietate de serii, inclusiv GT3, GT4 și NASCAR.