Ford a dezvăluit astăzi noul pachet exclusiv Option Pack pentru Focus RS. Acesta le va oferi entuziaștilor modelelor de performanță o îmbunătățire a tracțiunii și mai multă plăcere de a conduce prin utilizarea unui diferențial mecanic cu alunecare limitată (Limited Slip Differential sau, prescurtat, LSD).
Option Pack pentru Focus RS va oferi, de asemenea, un design unicat care include nuanța exterioară Nitrous Blue – specifică lui Focus RS – asortată cu elemente negre contrastante, plus o tapițerie în două nuanțe.
Pachetul Option Pack pentru Focus RS este cea mai recentă propunere Ford Performance, divizie care și-a prezentat recent la Salonul Auto de la Geneva 2017 cele mai noi modele. De altfel, pentru a confirma implicarea în divizia europeană Ford Performance, Ford l-a cooptat pe Leo Roeks într-o poziție nou creată: director al Ford Performance Europa.
“Noul Option Pack pentru Focus RS ilustrează performanța accesibilă în cea mai reușită expresie a sa”, spune Roeks. “Îmbunătățirea caracterului dinamic de vârf în segmentul lui Focus RS nu a fost o misiune ușoară, însă inginerii Ford Performance au oferit un pachet capabil să stoarcă fiecare picătură din motorul EcoBoost de 350 CP”.
Dezvoltat de inginerii Ford Performance și evaluat în locuri dedicate aflate de jur împrejurul lumii, pachetul Option Pack pentru Focus RS îmbunătățește tracțiunea și caracterul responsiv de top în segment de care dispune hatchback-ul de înaltă performanță cu ajutorul unui diferențial LSD Quaife montat pe puntea față.
Diferențialul mecanic limitează cantitatea de cuplu trimis unei roți care experimentează un nivel redus de tracțiune la nivelul suprafeței de rulare și redistribuie cuplul către roata cu aderență mai bună pentru a contracara patinarea care ar afecta accelerația și stabilitatea.
Controlând cuplul transmis fiecăreia dintre roțile față, diferențialul mecanic al lui Focus RS cu Option Pack le oferă celor de la volan ocazia de a exploata la maxim cei 350 de cai putere ai motorului EcoBoost de 2.3 litri în situații dinamice intense și se integrează perfect în lista de tehnologii standard ale lui Focus RS, care include:
Tracțiunea integrală Ford Performance All Wheel Drive, care variază distribuția cuplului față-spate pentru a se adapta cât mai bine la context, monitorizând în același timp senzorii vehiculului de 100 de ori pe secundă și trimițând până la 70% din cuplu către puntea spate.
Vectorul Dinamic de Cuplu (Dynamic Torque Vectoring) – care utilizează seturi duble de ambreiaj controlate electronic pe puntea spate pentru a trimite până la 100% din cuplul disponibil către oricare dintre cele două roți, variind între cele două părți în nu mai puțin de 0.06 secunde.
Controlul Vectorial al Cuplului (Torque Vectoring Control sau TVC) – care aplică automat frânele pentru a limita patinarea roților de pe puntea față.
Focus RS cu Option Pack oferă Drive Modes, pachetul ce include Drift Mode, o noutate absolută în industrie care-i ajută pe șoferi să negocieze derapaje controlate prin supravirare în condiții de circuit, sistemul Launch Control pentru performanțe optimizate încă de la linia de start și o accelerație 0-100 km/h în 4.7 secunde.