Ford este brandul de vehicule electrice numărul 2 din America. Dar profiturile au fost greu de obținut, așa că se resetează întregul plan. Producătorul american se reorientează pe mașini hibride, rămâne să vedem cum se va descurca divizia din Europa, acolo unde vânzările de electrice merg și mai prost, iar profiturile întârzie să apară.
În ultimii ani de vânzări ale modelelor F-150 Lightning și Mustang Mach-E, Ford a investit miliarde în modele care nu s-au dovedit a fi profitabile, în timp ce se confruntă cu o piață electrică inegală, un interes crescut pentru hibride, o competiție intensificată și o China în ascensiune.
Ca rezultat, producătorul auto din Dearborn a anunțat astăzi câteva schimbări majore în planul său pentru vehicule electrice și hibride, inclusiv o reducere de 10% a cheltuielilor de capital pentru modelele pur electrice.
Ford a anunțat că nu va mai produce un SUV electric cu trei rânduri de scaune, așa cum era planificat, ci va opta pentru versiuni hibride ale acestor modele; camioneta electrică, denumită „skunkworks,” va fi inițial un camion de dimensiuni medii, nu unul compact, așa cum se planificase; nu va lansa niciun vehicul electric dacă nu poate fi profitabil în primele 12 luni; și va continua să ofere vehicule pe benzină și diesel, printre alte măsuri.
„Este vorba despre a înțelege clientul, despre a înțelege cum va evolua această tranziție în timp”, a declarat CFO-ul Ford, John Lawler, într-un briefing de presă în această dimineață. „Este vorba despre a le oferi opțiuni care să le îndeplinească nevoile și cerințele, fie că este vorba de vehicule electrice cu baterii complete sau de tehnologii hibride.”
Lawler a menționat că Ford dezvoltă „multiple tehnologii hibride” și lucrează la alte opțiuni de propulsie. „Vom continua să oferim vehicule pe benzină și diesel, deoarece există o cerere pentru acestea și aceasta va continua”, a spus el.
Planul revizuit se concentrează pe profitabilitatea Ford, care a fost dificil de atins din cauza costurilor ridicate ale bateriilor și ale capitalului necesar pentru producerea vehiculelor electrice. Ford prezintă separat rezultatele diviziei sale electrice Model e, iar anul trecut a pierdut 4,7 miliarde de dolari din vânzarea a 116.000 de vehicule electrice. Deși vânzările modelelor sale actuale—camionul Lightning, crossoverul Mach-E și furgoneta E-Transit—au crescut, acestea nu au fost suficiente pentru a compensa costurile, a spus Lawler.
„Obiectivul nostru este să transformăm Ford într-o afacere cu creștere mare, marje mai mari, mai eficientă în utilizarea capitalului și durabilă”, a spus Lawler. „Și asta înseamnă că aceste vehicule trebuie să fie profitabile. Și dacă nu sunt profitabile, în funcție de poziția pieței și de preferințele clienților, vom pivota și ajusta și vom lua acele decizii dificile, și asta am făcut.”