Ferrari 296, primul V6 lansat de marca sport italiană, devenit după lansarea sa cel mai accesibil model din gama producătorului, a înregistrat creșteri importante ale vânzărilor, fiind și în 2024 cel mai vândut model al italienilor.
Berlinetta Ferrari 296 a depășit în 2024 pragul de 1.000 de exemplare vândute încă din luna iunie, o premieră pentru un automobil al mărci italiene, obișnuită mai degrabă cu vânzări de ordinul zecilor și sutelor, și conduce detașat vânzările mărcii.
Lansat în 2022, ca o premieră pentru brandul de lux Ferrari, 296 GTB și GTS au însemnat pentru italieni introducerea în gamă a unui motor de V6. Văzut ca un succesor al subbrandului Dino, Berlinetta 296 a devenit rapid un succes de piață, reușind, contrar tendințelor industriei auto, chiar și la mărcile sport, să devanseze în vânzări primul crossover din istoria Ferrari, Purosangue.
Ferrari 296 GTB are un preț și performanțe care îi permit să fie considerat un competitor al celebrului 911, dar și al altor modele similare ale McLaren sau Lamborghini. Are o motorizare plug-in hibridă, bazată pe motorul V6 turbo de 2.992 centimetri cubi, cu o putere de 663 CP, și un motor electric, de 165 CP, puterea totală a sistemului ajungând la 830 CP, suficient încât să poată fi comparat cu oricare alt model din gama Ferrari. Bateria de 7,45 kWh permite o rulare exclusiv electrică de maxim 25 km. Printre performanțe se numără accelerația de 2,9 secunde și viteza maximă de 330 km/h.
Dimensiunile sale sunt de asemenea specifice caroseriei cu două locuri, având 4,56 metri lungime și un ampatament de 2,60 metri. Ferrri 296 GTS este versiunea decapotabilă, având un hard-top ce poate fi deschis în 14 secunde, până la viteze de 45 km/h.
În luna iulie, 296 s-a vândut, cu cele două versiuni de caroserie, în 188 exemplare, fiind, potrivit datelor Profit.ro, cea mai bună lună de vânzări a acestui model, în creștere cu 6 procente față de luna similară din 2023. În aceeași lună iulie, Purosangue s-a vândut în 146 de exemplare, fiind însă în primul an de viață, după lansare.
În total, de la începutul anului, 296 GTB și 296 GTS au însumat un volum total de 1.232 de unități, în creștere cu 37% față de intervalul ianuarie – iulie din 2023. Este pentru prima dată când un automobil Ferrari vinde atât de multe exemplare ale unui model, în intervalul amintit.
Celelalte modele ale Ferrari au înregistrat volume mai mici: Purosangue a însumat 754 de exemplare vândute, iar Roma, de asemenea un best-seller al Ferrari, s-a vândut în 97 de exemplare în primele șapte luni ale anului. SF90 este unul dintre modelele Ferrari aflate în portofoliul mărcii care a înregistrat scăderi ale vânzărilor.
Modelul 296 a ajuns la o pondere de 33% din totalul vânzărilor mărcii, o situație mai rar întâlnită pentru producătorul din Maranello. În total, în intervalul ianuarie – iulie, Ferrari a înmatriculat în Europa 3.656 de automobile, cu aproape 9 procente mai multe decât în 2023.
Chiar și așa, volumele vândute de modelul 296 sunt cu mult inferioare celor pe care le înregistrează mult mai accesibilul Porsche 911, a cărui motorizare Turbo S are un preț de aproximativ 300.000 de euro, apropiat de cel al lui Ferrari 296 GTB. Vânzările totale ale lui 911 au într-o singură lună valori de peste 1.000 de unități, în primele șapte luni ale acestui an fiind vândute deja 15.000 de exemplare, numai că acestea includ toate motorizările, inclusiv cele care costă sub 200.000 de euro.
Să mai menționăm și faptul că o comandă a unui model Ferrari 296 are termen de livrare de peste un an, asta însemnând că toți cei care au primit mașina în iulie au comandat-o undeva la începutul lui 2023.