Ferrari tocmai şi-a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2024, demers care s-a soldat cu o vânzare de acţiuni, însă compania de maşini de lux are nevoie de mai mult decât cifre puternice pentru a-şi menţine poziţia pe burse, arată analiştii din cadrul XTB.
Scăderile bursiere ale Ferrari s-au produs în apropierea maximelor istorice ale preţului. În aceste condiţii, specialiştii se întreabă dacă va reuşi compania să genereze rezultate puternice în viitor, în condiţiile unor reduceri ale vânzărilor. Va fi Ferrari ajutată de Lewis Hamilton, care se va alătura echipei de Formula 1 începând cu sezonul 2025?
„Ferrari va livra întotdeauna cu o maşină mai puţin decât cere piaţa” – acestea sunt cuvintele lui Enzo Ferrari, fondatorul companiei de automobile sportive din Italia, care a prezentat rezultate financiare destul de bune pentru primul trimestru al anului 2024. Totuşi, aşteptările privind cifrele au fost variate.
Ferrari a generat venituri de 1,58 miliarde de euro, în creştere cu 10,5% de la un an la altul, faţă de aşteptările de 1,55 miliarde de euro. În acelaşi timp, profitul pe acţiune a fost de 1,95 euro, faţă de aşteptările de 1,85 euro şi faţă de 1,62 Euro, din anul precedent.
Chiar dacă cifrele sunt îmbucurătoare, compania a prezentat o perspectivă uşor dezamăgitoare pentru întregul an în curs, indicând un profit pe acţiune de 7,5 euro, faţă de o aşteptare de 7,77 euro.
Pe de altă parte, se estimează ca veniturile să ajungă la un total de 6,4 miliarde de euro, faţă de o aşteptare de 6,5 miliarde de euro. Aşteptări uşor mai mici din partea companiei decât previziunile pieţei ar putea sugera, teoretic, o supraevaluare a preţului acţiunilor la bursă, arată analiştii din cadrul XTB.
În mod surprinzător, vânzările au fost însoţite de o uşoară scădere (cu 7 unităţi în Q1) în ceea ce priveşte livrările: 3.560 de maşini. Cu toate acestea, vorbim despre o creştere a performanţelor financiare, chiar şi în contextul scăderii numărului de livrări. Acesta este rezultatul forţei mărcii şi al majorării preţurilor, care nu contează foarte mult pentru clienţii care deja aşteaptă de ani de zile maşinile de vis, punctează analiştii din cadrul XTB.