Şeful Renault, Luca de Meo (foto), a zburat la Tokyo pentru un weekend de discuţii cu directorul general al Nissan, Makoto Uchida, în încercarea de a rezolva blocajul privind proprietatea intelectuală şi eventual pentru a deschide calea unei restructurări istorice a alianţei celor doi producători auto, transmite Financial Times (FT).
Vizita şefului Renault se concentrează pe două propuneri menite să asigure viitorul companiei franceze, dar care, în mod crucial, necesită acordul Nissan, au declarat pentru FT surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În condiţiile în care industria auto face tranziţia spre vehicule electrice, sporesc presiunile asupra celor doi producători auto pentru a face alianţa să funcţioneze mai bine.
La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină. Planurile ar urma să fie prezentate în această toamnă.
Luna trecută, Reuters anunţa că grupul chinez Geely Automobile Holdings şi o companie petrolieră sunt în negocieri pentru preluarea de participaţii la viitoarea divizie de motoare pe combustie a Renault.
Prima propunere a Renault prezentată Nissan vizează vânzarea către Geely a unei participaţii la divizia de motoare pe combustie (numită Horse). Ambiţia Renault de a se concentra pe vehicule electrice necesită aprobarea Nissan, ţinând cont de faptul că firmele împart tehnologia.