Dongfeng BOX s-a rupt la testele EuroNCAP și a luat doar 3 stele: atât are Duster, dar și VW T-Cross

Da mai departe!

Un nou set de teste Euro NCAP a scos la iveală o discrepanță șocantă în ceea ce privește siguranța vehiculelor, ridicând semne de întrebare serioase cu privire la calitatea structurală a unui model electric chinezesc. Mașina chineză Dongfeng BOX a obținut un rating de doar trei stele, nu doar din cauza lipsei de sisteme avansate, ci pentru că structura sa a cedat efectiv în timpul impactului.

Organizația europeană independentă Euro NCAP a publicat recent rezultatele testelor, arătând că două vehicule fundamental diferite – Dongfeng BOX și Volkswagen T-Cross – au primit un scor mediu identic de trei stele. Însă, motivele din spatele acestui calificativ comun nu ar putea fi mai diferite.

Dezastrul Structural: Dongfeng BOX Cedează la Suduri

Modelul electric chinezesc Dongfeng BOX, comercializat și pe unele piețe europene, a înregistrat un eșec structural grav în timpul testului care simulează o coliziune frontală.

„Dacă sudurile punctuale cedează în timpul unei coliziuni, structura poate pierde integritatea, crescând riscul de deformare în jurul cabinei și reducând protecția ocupanților,” au notat oficialii Euro NCAP.

În ciuda faptului că impactul a avut loc la o viteză relativ mică (50 km/h), caroseria a devenit instabilă, un detaliu extrem de îngrijorător care „ridică îngrijorări cu privire la protecția pe care ar oferi-o la viteze mai mari în cazul unui accident similar.” Pe lângă ruptura structurală, Dongfeng BOX a fost penalizat și pentru că ușile nu s-au deblocat după impact, îngreunând intervenția salvatorilor.

Deși a primit un procentaj decent pentru protecția ocupanților (69% pentru adulți), rezultatul final de trei stele plasează modelul chinezesc mult sub concurența sa electrică directă.

Aled Williams, director de program Euro NCAP, a criticat dur rezultatul: „A fost îngrijorător faptul că sudurile punctuale au fost compromise în timpul testelor noastre… O astfel de defecțiune trebuie remediată pentru a se alinia la vehiculele concurente.”

Volkswagen Penalizat, Dar cu Structura Intactă

În contrast, modelul german Volkswagen T-Cross, retestat conform standardelor severe din 2025 (anterior obținuse cinci stele în 2019), a primit tot trei stele, însă dintr-un motiv complet diferit.

Spre deosebire de Dongfeng, structura lui T-Cross și-a păstrat integritatea. Penalizarea a venit exclusiv din cauza lipsei unor sisteme de siguranță considerate esențiale conform noilor reguli Euro NCAP:

  • Lipsa airbag-urilor pentru genunchi și a airbag-ului central (între ocupanții din față).
  • Lipsa sistemului de alertă pentru prezența copiilor în mașină la părăsirea vehiculului.
  • Lipsa frânării automate la mersul cu spatele și a sistemului de avertizare la deschiderea ușii în fața unui biciclist.

Contradicție Flagrantă pe Piața EV

Acest test scoate în evidență marea controversă a sistemului de punctare Euro NCAP, unde un vehicul cu defecțiuni structurale critice primește același rating ca o mașină care excelează în protecția fizică, dar duce lipsă de dotări electronice.

Oficialii Euro NCAP au subliniat că alte mașini electrice accesibile, precum BYD Dolphin Surf, Mini Cooper E sau viitoarele Renault 4 și 5, au reușit să obțină patru sau chiar cinci stele, evidențiind că eșecul Dongfeng BOX este izolat și inacceptabil în segmentul EV-urilor de buget.

În timp ce modele premium și noi lansări (Audi Q3, BMW X3, Cadillac Optiq, Skoda Octavia și Volkswagen Golf) au obținut cele cinci stele maxime, rezultatul Dongfeng BOX servește drept un avertisment serios cu privire la standardele de fabricație ale unor producători chinezi care pătrund rapid pe piața europeană.

Related posts