Directorul Volkswagen speră că investițiile ”atractive” îi vor aduce un acord tarifar separat cu Washingtonul

Da mai departe!

Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, speră că promisiunile de investiții îl vor ajuta să obțină noi concesii cu privire la tarifele vamale americane, după ce Washingtonul și Bruxelles-ul vor ajunge la un acord comercial general, a declarat vineri directorul general de la Volkswagen, Oliver Blume, transmite Reuters.

Într-un moment în care așteaptă rezultatul discuțiilor dintre SUA și UE, înaintea termenului limită de 1 august, producătorii europeni de automobile analizează posibile investiții și transferuri de producție care ar putea să îl mulțumească pe președintele SUA, Donald Trump și a obține tarife mai mici.

”Sperăm că vom ajunge la un acord echilibrat între SUA și EU, care să permită un comerț corect între regiuni”, le-a spus Blume investitorilor, după ce constructorul auto german a raportat rezultatele pe trimestrul al doilea, afectate puternic de tarife.

Blume a spus că se așteaptă la un tarif de 15% pentru bunurile din UE, similar cu cel convenit de administrația Trump cu Japonia la începutul săptămânii. Acest ar urma să înlocuiască tariful de 25% impus de Trump la importurile de autoturisme și piese în luna aprilie. Un acord suplimentar cu Volkswagen ar urma să se adauge acordului general, după ce disputa privind tarifele se va soluționa, a precizat Blume.

”Avem un pachet de investiții foarte atractive pe care le vom face acolo”, a spus Blume, adăugând că producătorul auto a avut ”discuții bune” cu guvernul american. Presat de investitori să ofere detalii cu privire la posibilele investiții americane, Blume a vorbit doar de un ”program extensibil”, inclusiv proiecte cu argumente economice clare. Blume a menționat și posibilitatea deschiderii unei uzine Audi, o marcă de lux din portofoliul Volkswagen, în SUA, unde în prezent subsidiara nu are facilități de producție.

Anterior, Volkswagen a anunțat că în trimestrul al doilea al acestui an profitul său net a scăzut cu 29% în ritm anual până la 2,29 miliarde de euro, în timp ce veniturile au scăzut cu 3% până la 80,6 miliarde de euro, chiar dacă numărul vehiculelor livrate a crescut ușor. 

Related posts