După ce a fost abandonat de Renault, cel mai mare producător auto rus, AvtoVAZ, și-a anunțat intenția de a lansa pe piață propriul model electric. Modelul în cauză este un Logan MCV sau pickup de primă generaţie redesenat şi care ar avea, teoretic, şanse să iasă pe porţile fabricilor ruseşti.
Maxim Sokolov, cel care a devenit președintele AvtoVAZ imediat după cedarea companiei de către Renault statului rus, a declarat că „uzina Lada de la Izhevsk (n.n. – a doua uzină AvtoVAZ după cea de la Togliatti) este importantă pentru AvtoVAZ. Întreprinderea va continua să funcționeze și să se dezvolte. Mai mult, aici va fi alocată asamblarea unui produs inovator – versiunea electrică a Lada Largus. În actuala situație de presiune generată de sancțiuni luăm măsuri cuprinzătoare pentru a menține locurile de muncă la întreprinderea noastră din Izhevsk”.
Vorbind mai aplicat despre viitorul model Lada e-Largus, Sokolov a menționat că „această idee are o bază reală pentru implementare într-un prototip și un lot experimental încă de anul viitor. Această mașină va avea succes pe piața rusă”.
Dincolo de ambițiile rușilor de a avea propriile mașini electrice și de declarații mai mult sau mai puțin credibile ale autorităților, să nu uităm că, lângă Moscova, renaște marca Moskvich, tot într-o fostă uzină Renault. Culmea, și printre proiectele acestei mărci sunt menționate modele electrice.