Dacia scumpește mașinile în Franța: unele modele sunt tot mai ieftine decât în România

Da mai departe!

Dacia crește prețurile tuturor modelelor sale vândute pe piața din Franța, cu excepția lui Spring, care nu-și permite în niciun caz o scumpire în situația dificilă în care se află. Constructorul român a scumpit deja, luna aceasta mașinile pe piața din România.

Dacia Sandero, inclusiv Stepway, Jogger și Duster s-au scumpit pe piața din Franța cu câteva sute de euro, începând de săptămâna aceasta, procesul de creștere a prețului fiind probabil prezent pe toate piețele din Europa, după ce am putut observa scumpirea și în România.

Francezii vor fi nevoiți să plătească cu 250 de euro și până la 850 de euro în plus, pentru un Sandero, în funcție de motorul și versiunea aleasă, în timp ce la Jogger scumpirea este pentru toate motoarele de 500 de euro. La Duster sunt prezente, de asemenea, creșteri de preț, pentru motorul ECO-G și pentru tracțiunea integrală.

Cea mai ieftină mașină Dacia pe care și-o pot cumpăra în acest moment francezii este Dacia Sandero Esential, cu motor 1.0 SCe de 65 CP, care începe de la 12.490 de euro, fiind cu 250 euro mai scumpă decât era în octombrie. Pe echiparea Expression, creșterea de preț este de 350 de euro, însă scumpirea e și mai mare la motorul 1.0 TCe, de 90 CP, cu cutie manuală: 450 de euro, sumă care duce prețul (pe Expression) la 15.750 de euro.

Pentru comparație, în România, Sandero simplu costă mult mai mult, 13.300 de euro, și asta pe o echipare inexistentă în Franța, numită City, care înlocuiește Essential, dar care are același motor 1.0 SCe de 65 CP. Motorul 1.0 TCe de 90 CP începe în România de la 13.950 euro, pe aceeași echipare City, dar costă 16.950 euro pe echiparea Expression.

Pe Sandero Stepway, cel mai mic preț în Franța este de-acum înainte 15.950 euro, pe Essential, cu motor 1.0 TCe 90 cu cutie manuală, o mașină care în România costă 15.200 de euro, deci este mai ieftină cu 750 de euro. Cutia CVT costă cu 2.100 de euro în plus față de cea manuală, pe echiparea Expression, adică 19.350 euro. La noi, aceeași echipare are un preț de 16.100 de euro cu cutie manuală și 18.350 de euro cu cutie automată, diferența fiind de 2.250 de euro, iar prețul mai mic decât cel din Franța, cu 1000 de euro.

La Jogger, prețul de pornire în Franța este de 17.990 euro, pentru motorizarea GPL, un preț identic cu cel din România. Motorul TCe 110 CP, care la noi costă 18.890 euro, începe de la 20.700 de euro, în Franța, pentru că nu este disponibil pe Essential.

Nu în ultimul rând, Duster urcă la 19.890 de euro cu motorizarea GPL (de la 18.690 de euro cât era anterior), fiind cu doar 10 euro mai ieftin decât în România, în timp ce motorizarea 1.3 TCe de 130 CP, cu tracțiune 4×4, se scumpește cu 500 de euro și începe de la 26.700 de euro, adică motorizarea care în România costă 24.800 euro.

Dacia a scumpit în România prețurile mașinilor sale săptămâna trecută, fiind adăugate sume între 200 și 1000 de euro, în funcție de model, motorizare și versiunea de echipare. În același timp, mai multe oferte anunțate de Dacia aplică reduceri diferite, pentru modelele sale, în anumite condiții. Astfel, Duster, care are acum preț de listă 19.000 de euro, poate fi comandat de la 17.750 euro, Sandero Stepway, care începe oficial de la 15.200 de euro, poate fi cumpărat cu 13.900 de euro, Jogger, începe de la 16.390 euro, deși prețul de listă a urcat la 17.990 euro. Cât despre Logan, o mașină care se mai vinde doar în România, Moldova, și Bulgaria, plus câteva țări din Africa, poate fi comandat cu prețuri ce încep de la 13.100 de euro, fiind astfel unul dintre cele mai ieftine sedanuri din Europa.

Strategia de prețuri a mărcii Dacia, explicată în repetate rânduri de directorii mărcii, este să rămână permanent la câteva mii de euro sub nivelul practicat de cele mai accesibile mașini rivale din fiecare segment de caroserie.

Related posts