Cu o nouă generație așteptată în 2027, Dacia Sandero va beneficia mai întâi de un facelift care vizează atât detalii de design cât și sistemele de la bord și chiar gama de motoare. De această restilizare vor benficia și modelele Logan și Jogger.
Lider al clasamentului vânzărilor de mașini din Europa în 2024, Dacia Sandero este foarte aproape de un facelift care va deschide drumul către o nouă generație așteptată în 2027.
În februarie 2024, Dacia anunța câteva modificări ale modelelor sale menite să le plaseze pe acestea în concordanță cu normele de securitate GSR II. Aflat și el printre vehiculele care au beneficiat de acest update tehnologic, modelul Dacia Sandero va fi din nou modificat, de această dată fiind vizate câteva detalii de design, sistemele de comandă și control din interior și gama de motoare. Conform presei franceze, acest facelift are ca scop actualizarea vehiculului conform cerințelor venite de la clienți, dar și plasarea mașinii într-o poziție favorabilă în raport cu concurenți precum Citroen C3 sau MG 3.
În ceea ce privește designul, Dacia Sandero se va alinia la cele mai noi modele ale mărcii – Duster și Bigster. În acest scop va adopta o nouă bară de protecție cu o grilă redesenată poziționată mai jos. Se schimbă și semnătura luminoasă. Deși motivul cu vârf de săgeată al farurilor a fost păstrat, acesta va fi rafinat. În plus, integrarea lămpilor de ceață în blocurile optice a obligat Dacia să modifice bara de protecție, care va avea noi elemente decorative pe fiecare parte, în secțiunea inferioară. În spate, cele mai vizibile modificări vor viza bara de protecție și blocurile de lumini.
În interior, facelift-ul va include modificări minore pentru a nu majora costurile de producție și, în consecință, gama de prețuri. Dacia Sandero va avea o nouă tapițerie, un ecran central mai mare, de 10 inchi, pentru Media Display / Media Nav, preluat de la Duster și un instrumentar de bord digital de 7 inchi în locul celui actual cu ace.
Jurnaliștii francezi mai notează și că, pentru a putea respecta normele de depoluare Euro 7, modelul va renunța la actualul său motor de 1 litru, cu trei cilindri, Euro 6 D Full, în favoarea noului motor 1.2 (HR12) utilizat deja de Renault. Ca model entry-level, acesta va pune la dispoziția șoferului 100 CP. Același motor va fi disponibil și cu un sistem hibrid de 12V care va urca puterea la 115 CP, precum și cu GPL (120 CP).
În ceea ce privește transmisia, în plus față de cutia de viteze manuală, Sandero restilizat va oferi o nouă cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și șase trepte (DW23).
O noutate încă neconfirmată, după cu susțin cei de la L`Argus, este dotarea vehiculului cu sistemul hibrid având la bază motorul termic de 1.8 litri disponibil și în gama de propulsoare a Bigster. Același sistem va fi disponibil și pe Duster.
Versiunea restilizată a Dacia Sandero ar putea fi prezentată înainte de sfârșitul acestui an, dar la dealeri mașina nu este așteptată mai devreme de primăvara lui 2026.