Dacia Jogger a ajuns la testele AutoReport.ro în cea mai aventurieră formă a sa: modelul echipat cu Pack Sleep. Mașina a cunoscut un veritabil succes în Europa, peste 1.000 de clienți comandând această versiune.
Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar « inclasabil ». Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent.
Noi putem exprima Jogger mai plastic… o unire a trei idei principale: designul frontal al noii generații Logan/Sandero, conceptul de spațiu de la Lodgy și versatilitatea MCV-ului.
Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului. Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.
Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.
Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe.
Blocurile optice față și spate integrează noua semnătură luminoasă a mărcii, în formă de Y. Tehnologia LED este utilizată pentru luminile de zi și pentru faza de întâlnire. Pe lângă consumul redus de electricitate, farurile LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.
Dacia Jogger este echipată cu bare de pavilion modulabile. În doar câteva secunde, cu ajutorul unei chei amplasate în torpedo, ele pot fi demontate și apoi reașezate transversal, fiind capabile să susțină în această configurație o sarcină utilă de 80 de kilograme, echivalentă cu cea a barelor transversale obișnuite.
Sub capotă avem unitatea de un litru TCe pe benzină ce produce 110 CP. Acesta face din Jogger o mașină sprintenă, dar cu o condiție: să nu o încarci la maxim cu 7 pasageri și bagaje. Cutia cu 6 trepte, bine etajată livrează puterea motorului foarte bine, asigurând astfel un plus de confort în exploatare.
Jogger are un comportament dinamic mai bun decât Lodgy, dar și mașina este mult bună din punct de vedere al confortului. Mașina a fost insonorizată mai bine, decât erau celelalte generații MCV.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil.
Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.
Jogger este cea mai ergonomică Dacie de până acum: de la amplasarea Media Control care funcționează conectare la smartphone, sistemul Media Display cu ecran tactil de 8” și Media Nav cu sistem de navigație și conexiune la smartphone prin Wi-Fi și până la scaunele cu susținere laterală mai bună… toate confirmă acest lucru.
Din punct de vedere al sistemelor de siguranță, Jogger stă foarte bine pentru o Dacia, dar nu suficient de bine pentru a face față concurenței de la EuroNCAP. De fapt, cei însărcinați cu testarea de siguranță nici nu au mai testat modelul, depunctându-l direct pentru lipsa unor sisteme active de ultimă generație.
Un pachet pentru aventurieri: Pack Sleep
Modelul testat aduce un bonus. un pachet primit foarte bine de clienții din Europa. Ritmul comenzilor pentru Pack Sleep a rămas susținut chiar și după venirea toamnei, în fiecare lună peste 100 de clienți din Europa optând pentru acest accesoriu util. Astfel, în decembrie 2023, livrările de Pack Sleep au depășit 1.000 de unități.
Primul element al gamei de accesorii InNature oferită de Dacia, Pack Sleep, a fost lansat cu ocazia prezentării gamei Extreme. Cu ajutorul său, Jogger poate fi transformat într-un adevărat spațiu de dormit.
- Un pat pentru două persoane. Pack Sleep este alcătuit dintr-o cutie din lemn, ale cărei dimensiuni sunt adaptate pentru a încăpea în portbagajul modelului Jogger. În mai puțin de 2 minute, aceasta se transformă într-o suprafață plană pe care pot fi instalate saltelele de dormit. Patul astfel creat are lungimea de 190 cm și lățimea de 130 cm, iar distanța disponibilă până la nivelul plafonului este de 60 cm.
- Un spațiu de încărcare pentru bagaje. Atunci când cutia în care este depozitat Pack Sleep este complet închisă în portbagaj, ea oferă un volum de încărcare de 220 litri.
- Un suport cu rol de măsuță. Capacul cutiei de lemn poate fi folosit ca o măsuță pe care pot fi așezate diferite obiecte.
Cutia în care este instalat Pack Sleep nu cântărește decât 50 kg, și poate fi ușor scoasă din mașină în caz de nevoie. Pack Sleep poate fi completat cu alte accesorii care optimizează confortul în utilizare: jaluzele pentru toate geamurile mașinii și un cort exterior care se atașează în partea din spate a modelului Jogger.
Dacia Jogger 1.0 TCe Pack Sleep
0-100 km/h: 10,5 sec
Viteza maximă: 183 km/h
L/l/î:4.547/1.848/1.631
Masă proprie:1.176 kg
Portbagaj: 607 litri
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 110 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 200 la 2.900 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte