Dacia Jogger – noua mașină de familie din clasa C

Da mai departe!

Dacia își afirmă ambiția de a aborda segmentul C propunând un vehicul de familie accesibil, în versiuni cu 5 și cu 7 locuri. Jogger este al patrulea pilon al strategiei produs a mărcii Dacia. Deschiderea comenzilor este prevăzută pentru noiembrie 2021 în treizeci de țări, în principal din Europa, dar și în Turcia și Israel. Dacia Jogger va ajunge în showroom-uri începând din februarie 2022.

După micul vehicul urban 100% electric (Spring), hatch-back-ul Sandero și SUV-ul Duster, Dacia oferă o nouă surpriză în segmentul vehiculelor de familie de până la 7 locuri. Această lansare se înscrie în cadrul reînnoirii gamei Dacia, care va fi completată de alte două modele până în 2025.

Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar « inclasabil ». Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent.

Cu un nume care evocă sportul, natura și energia pozitivă, Dacia Jogger ilustrează noua identitate de marcă. Scurt, modern și internațional, numele reflectă robustețea și polivalența în utilizare. Dacia Jogger este partenerul ideal al familiilor, atât în traseele urbane din viața cotidiană cât și în periplurile mai lungi, prilejuite de ieșirile în natură la sfârșit de săptămână sau în concedii.

Dacia Jogger este disponibil încă de la lansare cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100. Dacia este singurul constructor care propune, sub denumirea ECO-G, o gamă completă de autoturisme echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL.

Oferta de motorizări va fi completată de o versiune hibridă în 2023. Dacia Jogger va deveni astfel cel mai accesibil model hibrid cu 7 locuri de pe piață.

Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului. Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.

Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.

Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe. Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.

Blocurile optice față și spate integrează noua semnătură luminoasă a mărcii, în formă de Y. Tehnologia LED este utilizată pentru luminile de zi și pentru faza de întâlnire. Pe lângă consumul redus de electricitate, farurile LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

În funcție de versiune, Dacia Jogger este echipată cu bare de pavilion modulabile. În doar câteva secunde, cu ajutorul unei chei amplasate în torpedo, ele pot fi demontate și apoi reașezate transversal, fiind capabile să susțină în această configurație o sarcină utilă de 80 de kilograme, echivalentă cu cea a barelor transversale obișnuite. Acest sistem ingenios, brevetat, evidențiază spiritul Dacia : isteț, practic, simplu și fiabil.

Pentru a accentua impresia de spațiu interior, planșa de bord beneficiază, pe întreaga sa lățime, de un bandou orizontal realizat din material textil. Acest element de decor este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare al modelului. Deasupra bandoului se află tabloul de bord și ecranul multimedia iar sub el, amplasate ergonomic, butoanele de comandă (climatizare, asistență la conducere). Același material textil îmbracă și cotierele ușilor față.

În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.

Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni care se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului. Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate, numărul acestora ajungând astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor (+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2 ; + 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru  ocupanții locurilor din spate.

Dacia Jogger dispune de numeroase spații de depozitare, al căror volum util însumează 24 de litri. Printre acestea se numără un torpedo închis, cu un volum de 7 litri, spațiile prevăzute în partea inferioară a ușilor față și spate, în care pot fi depozitate sticle de un litru, un compartiment închis cu volumul de 1,3 litri, precum și șase suporturi de pahare.

Dacia Jogger este un vehicul confortabil. Scaunele au fost profilate pentru a oferi o bună susținere laterală atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime (+/- 35 mm). La rândul său, volanul poate fi reglat pe înălțime (+/- 2.1°) și în adâncime (+/- 25 mm). În funcție de versiune, vehiculul dispune de o cotieră centrală cu un compartiment închis.

Cu o lungime de 4,55 m și un ampatament generos, de 2,90 m, Dacia Jogger oferă cel mai mare spațiu interior din categoria sa. Pasagerii de pe rândurile 2 și 3 beneficiază de un bun nivel de confort și de spațiu suficient la nivelul picioarelor și genunchilor. Dacia Jogger asigură un acces ușor la locurile de pe rândul al treilea datorită mecanismului de basculare a banchetei de pe rândul al doilea. Ocupanții acestor locuri dispun de un spațiu la nivelul genunchilor de 127 mm în timp ce înălțimea de la șezutul scaunelor până la plafon, de 855 mm, este printre cele mai generoase pentru vehiculele cu 7 locuri de pe piață.

În versiunea cu 5 locuri, volumul portbagajului este de 708 litri, conform normei VDA (până la înălțimea spătarului). În versiunea cu 7 locuri, volumul este de 160 litri (VDA) și de 565 litri (VDA) cu scaunele de pe rândul al treilea rabatate. Datorită înălțimii de încărcare generoase (661 mm) și lungimii apreciabile a planșeului portbagajului (1 150 mm), în acesta își pot găsi loc un cărucior și o bicicletă pentru copii rabatând un singur scaun de pe rândul al treilea, fără a fi nevoie ca acesta să fie demontat. În cazul în care ambele scaune de pe ultimul rând sunt extrase este posibil să fie transportate, fără probleme, obiecte mai voluminoase, precum lăzi cu unelte de bricolaj sau cuști pentru animalele de companie. Pentru transportarea în siguranță a diverselor obiecte, portbagajul este prevăzut cu benzi de fixare elastice și cu patru inele de ancorare. Este disponibilă totodată și o priză de 12 V. Dacia Jogger dispune în plus de trei cârlige de prindere, două în portbagaj și unul în față, pe consola centrală, de partea pasagerului (ideal pentru a susține o sacoșă cu cumpărături).

Dacia Jogger integrează, în funcție de versiune, trei oferte multimedia: ingeniosul sistem Media Control care funcționează cu sau fără conectare la smartphone, sistemul Media Display cu ecran tactil de 8” și Media Nav cu sistem de navigație și conexiune la smartphone prin Wi-Fi.

Dotată cu o platformă modernă, cu o structură a caroseriei ranforsată și cu șase airbag-uri, Dacia Jogger dispune de sisteme de asistență la conducere de ultimă generație.

Dacia Jogger dispune de motorizări adaptate unui vehicul de familie. Gama este alcătuită din noul motor pe benzină TCe 110 și din motorul cu alimentare mixtă benzină/GPL ECO-G 100. Ambele motoare sunt echipate cu sistemul Start & Stop și sunt conforme normei Euro 6D Full.

NOUL MOTOR TCe 110

Dacia Jogger este echipată cu noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TCe 110 este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dezvoltă 110 CP (81 kW). Blocul din aluminiu contribuie la reducerea greutății. Dispunând de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rot./min, acesta este în prezent cel mai puternic motor din gama Dacia Jogger.

Noul motor TCe 110 beneficiază de inovații tehnice care au dus la creșterea performanței, la diminuarea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2. Propulsorul dispune de o distribuție variabilă și de o pompă de ulei cu cilindree variabilă. Colectorul de eșapament integrat, filtrul de particule și injectorul central contribuie la diminuarea emisiilor de CO2.

ECO-G 100: MOTORUL CU ALIMENTARE MIXTĂ BENZINĂ-GPL

Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzină a acestei soluții este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite de constructor, intervalele și operațiunile de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină. Rezervorul GPL este amplasat în locul spațiului ocupat de roata de rezervă, sub planșeul portbagajului. 

Consumul mixt al motorului ECO-G 100 conform ciclului WLTP este de 7.6 L/100km* (echivalent cu 121 g CO2/km*). Atunci când rulează pe GPL, Dacia Jogger emite, în medie, cu 10% mai puțin CO2 față de o motorizare pe benzină echivalentă. În plus, datorită celor două rezervoare (40 L pentru GPL și 50 L pentru benzină), vehiculul dispune de o autonomie de peste 1 000 km.

În funcție de țară, motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL beneficiază de stimulente fiscale printre care un preț scăzut pentru GPL, absența unui malus ecologic sau a unor restricții de circulație în anumite zone.

DACIA JOGGER « EXTREME »

Sub denumirea « Extreme », Dacia va comercializa o serie limitată de lansare a modelului Dacia Jogger, cu elemente de design specifice. Pe această serie limitată vor fi disponibile cinci nuanțe de caroserie: Noir Nacré, Gris Comète, Gris Moonstone, Blanc Glacier și culoarea de lansare, Brun Terracotta.

La exterior, barele de pavilion, retrovizoarele, jantele de aliaj și antena în formă de coadă de rechin sunt de culoare neagră. Elementele de protecție din față și spate, de culoare Gris Megalithe creează contrastul. Un alt element distinctiv, stickerele cu numele acestei serii limitate „Extreme” sunt amplasate atât în partea frontală a mașinii cât și pe jante. Elemente de protecție specifice se regăsesc de asemenea și în partea inferioară a ușilor.

Scaunele beneficiază de cusături specifice de culoare roșie în timp ce panourile portierelor din față dispun de baghete cromate. Echipamentul complet cuprinde camera video pentru asistența la parcarea cu spatele și cardul mâini libere.

Dacia Jogger Extreme dispune de covorașe textile pentru toate locurile și de un covoraș din cauciuc pentru portbagaj.

DACIA JOGGER HYBRID ÎN 2023

În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață.

Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un « e-motor » și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric. Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere).

Alte avantaje :

– O tracțiune 100% electrică la demaraj.

– O conducere confortabilă datorită transmisiei automate.

– O mare simplitate în utilizare, datorită adaptării automate a modului de conducere pentru optimizarea confortului la volan și a consumului.

Related posts