Marca Dacia a vândut în 2023 un volum total de autoturisme care depășește rezultatul din 2018, care până acum era al doilea cel mai bun din istoria mărcii. Recordul înregistrat în 2019 rămâne deocamdată neegalat de constructorul de la Mioveni, însă acesta ar putea fi depășit în 2024 după lansarea noilor modele Duster 3 și Bigster, în următorii doi ani.
Dacia a reușit să vândă în luna decembrie aproximativ 58.000 de autoturisme, la nivel global, un volum care depășește nivelul înregistrat în 2018, pe segmentul de autoturisme, și egalează vânzările totale (autoturisme plus LCV) din acel an, (58.200 de unități), potrivit informațiilor preliminare obținute de Profit.ro din surse apropiate de companie.
În total, Dacia a vândut în 2023 aproximativ 660.000 de autoturisme la nivel global, depășind cu puțin volumul de 655.000 de autoturisme vândute în 2018. Este al doilea cel mai bun volum de vânzări al mărcii Dacia din istoria sa, după recordul din 2019, când a livrat 690.000 de autoturisme și 46.000 de vehicule comerciale ușoare. Odată cu transformarea lui Dokker în Renault Express, marca Dacia a rămas fără un segment important al vânzărilor sale (aproape 10% din vânzări).
Performanța Dacia înseamnă o creștere de peste 15% a vânzărilor, comparativ cu 2022, într-un an în care marca a traversat o perioadă foarte bună, în prima jumătate a anului, dar și unele turbulențe, în special pe piețele din vestul Europei, unde schimbările legislative repetate și modificările neașteptate în cererea de automobile au produs schimbări de tendințe în vânzările Dacia.
În 2022, Dacia a vândut la nivel global 574.000 de autovehicule, din care cea mai mare parte au fost autoturisme (569.000 de unități), în timp ce LCV-urile au reprezentat numai 4.600 unități.
Cel mai vândut model al mărcii Dacia rămâne Sandero, după cum arată cifrele preliminare ale anului 2023, cu aproximativ 270.000 de unități, model care a continuat să fie unul dintre cele mai cerute automobile din Europa. Pe locul al doilea, Duster a rămas un best-seller pe segmentul B-SUV, depășind pragul de 200.000 de exemplare vândute, în pofida faptului că a intrat în ultimele luni de existență, înainte de lansarea noii generații.
Cea mai mare piață a mărcii Dacia rămâne Franța, o țară în care marca a vândut anul trecut 158.200 de autoturisme, cu aproape 20% mai multe decât în 2022, reprezentând aproape un sfert din vânzările totale ale subsidiarei Renault Group. În România, una dintre piețele de bază ale mărcii, Dacia a vândut, în 2023, 45.280 de autoturisme, cu 13 procente în plus față de anul anterior.
Dacia va anunța rezultatele oficiale pentru 2023 la finalul lunii ianuarie.