Fisker a confirmat că intenționează să exporte viitorul său pickup complet electric, Alaska. Acest lucru înseamnă că, spre deosebire de Tesla Cybertruck, camionul va fi disponibil pentru vânzare în Europa. Cu toate acestea, producătorul auto intenționează să producă un număr limitat de exemplare, ceea ce ar putea face dificilă achiziționarea unuia pentru europeni. Spre deosebire de concurentul din state, nu va avea probleme la protecția celorlalți participanți la trafic.
Alaska este unul dintre vehiculele prezentate la Ziua de Viziune a Produselor Fisker anul trecut, alături de un crossover compact, Pear, și un grand tourer de performanță înaltă, Ronin. Se preconizează că pickup-ul va fi bazat pe aceeași platformă ca SUV-ul Ocean, care este în prezent în vânzare în America de Nord și Europa.
În timp ce Fisker a confirmat anul trecut intenția sa de a începe producția lui Alaska începând cu primul trimestru al anului 2025, nu era clar dacă va fi un produs global sau unul limitat la iubitorii de pickup-uri din America de Nord. Acum, compania a confirmat pentru Autocar că vehiculul va fi într-adevăr disponibil pentru cumpărătorii din Europa.
Când vine vorba de Cybertruck, Tesla a recunoscut că designul neconvențional al pickup-ului din oțel inoxidabil pune provocări în îndeplinirea standardelor de siguranță pentru pietoni atât în Europa, cât și în China. Pe de altă parte, Alaska arată mai mult sau mai puțin ca un Ocean cu o benă de pickup. Presupunând, asta va face mai simplă îndeplinirea standardelor de siguranță în piețele unde SUV-ul este deja vândut.
În ciuda designului său mai puțin unic, Alaska vine cu propria colecție de caracteristici impresionante. Are o benă de marfă care poate crește de la 4.5 picioare (1,372 mm) la 7.5 picioare (2,286 mm) datorită unei partiții care „dispare” precum „Houdini”. Cu hayonul jos, există 9.2 picioare (2,804 mm) de benă pe care se pot așeza lucruri.
În plus, va beneficia de un compartiment izolat pentru depozitare în față, un „port-băutura” masiv conceput pentru băuturile americane, un suport pentru pălărie de cowboy și spațiu pentru lanterne și pixuri sub brațul central.
Alaska va fi oferit cu două pachete de baterii: unul de 75 kWh și celălalt de 113 kWh. Acest lucru va însemna o autonomie între 230 și 340 mile (370 până la 547 km). Producătorul auto a promis, de asemenea, timpi de accelerare de la 0 la 60 mph (96 km/h) de cel puțin 3.9 secunde.
Deși Fisker a promis că modelul va fi pus în vânzare în Europa, nu este încă clar exact când sau cât va costa. Cu toate acestea, în Statele Unite, Fisker plănuiește să înceapă prețurile pentru Alaska de la 45,400 dolari, echivalentul a aproximativ 41,700 euro, 35,700 lire sterline și 477,000 coroane norvegiene la cursurile de schimb curente.