Temperaturile cresc din ce în ce în ce mai mult în termometre și deși pentru majoritatea dintre noi este un lucru pe care îl așteptam de foarte mult timp, pentru mașinile noastre nu este un lucru chiar atât de benefic, ele putând fi afectate de căldura prea mare fără să fim conștienți de acest lucru.
În ciuda faptului că tehnologia a avansat foarte mult în ultimii ani, și odată cu ea și industria producătoare de mașini, vehiculele moderne deși sunt construite pentru a rezista schimbărilor de temperatură, încă nu reușesc întotdeauna să facă față expunerii prelungite la diferentele mari de temperature de înghet sau căldură mare.
Performanța și siguranța vehiculelor pot fi impactate de temperaturile prea mari atunci când sunt expuse zi de zi, săptămâni în șir.
Ce se întâmplă cu mașina dacă este expusă la căldură prelungită?
În timpul verii este posibil să neglijăm întreținerea periodică a mașinii pentru că nu considerăm că mai are nevoie de atenție specială odată ce iarna a trecut. Deși iarna este cel mai dificil anotimp pentru șoferi și în timpul verii este necesar să respectăm un regim regulat de întreținere pentru a nu întâmpina probleme în plin sezon.
Poate nu știați, dar sunt 20% mai multe șanse de pană atunci când căldurile sunt foarte mari și asfaltul fierbinte. De asemenea și ambreiajul poate fi afectat din cauza căldurii și odată cu el și alte componente pot suferi din cauza temperaturilor prea ridicate.
Ce componente ale mașinii sunt predispuse la probleme în timpul verii?
Bateria
Una din componente este chiar bateria. Vremea foarte călduroasă poate împiedica procesele chimice din interiorul bateriilor auto să interacționeze, ceea ce înseamnă că nu vor produce suficientă energie. În plus, din cauza suprasolicitării bateriei în urma folosirii aerului condiționat, ventilatorului și geamurilor electrice în acelaș timp, aceasta se poate epuiza.
Ideal ar fi să faceți o verificare a bateriei înainte de venirea verii, însă dacă nu ați reușit până acum, un contor de tensiune v-ar fi de mare ajutor pentru a verifica starea acesteia, astfel încât să o puteți încărca în caz de nevoie sau chiar înlocui.
Sistemul de răcire
Și sistemul de răcire are de suferit în timpul verii. Acesta este făcut să funcționeze la o temperatură optimă, de aceea la condiții meteorologice severe de foarte cald sau foarte rece poate suferi dereglări. Treaba sistemului de răcire al mașinii este să mențină motorul la temperatura potrivită, de aceea când sunt temperaturi foarte mari este nevoit să lucreze mai mult.
Sistemul de răcire funcționează cu ajutorul lichidului de răcire pentru a menține reci toate părțile componente ale motorului. În zilele fierbinți, lichidul de răcire se deplasează în jurul motorului la o temperatură mai ridicată, cauzând supraîncălzirea și defectarea anumitor părți ale motorului.
Pentru a nu păți acest lucru, asigurați-vă că sistemul de răcire este completat cu un lichid de răcire potrivit pentru acest tip de temperatură. Lichidul trebui să fi fost testat în condiții extreme și să prezinte un punct de fierbere ridicat pentru a-l face ideal pentru conducerea în timpul verii.
Anvelopele de vară
Anvelopele de vară ale mașinii pot întâmpina probleme pe șosea din cauza temperaturilor ridicate. Acest lucru se întâmplă din cauza aerului din interior care se extinde, provocând suprainflația și, în circumstanțe extreme, umflarea peretelui anvelopei. Multe din defecțiunile anvelopelor sunt cauzate de presiunea greșită a aerului și apar în lunile de vară.
Pentru a evita oricare din situații, verficați întotdeauna presiunea din anvelopele de vară, la fiecare două săptămâni sau mai frecvent dacă sunteți pe drum în mod frecvent. Un sensor TPMS vă poate spune în orice moment al zilei valoarea aerului din anvelope astfel încât să îl completați ori de câte ori este nevoie.
Uleiul de motor
Uleiul care circulă în jurul motorului se va subția ușor în timpul verii, în timp ce mașina se supraîncălzește. Acest lucru poate însemna că unele părți ale motorului nu obțin protecția de care au nevoie, ceea ce duce la o frecare a motorului și ulterior la deteriorarea lui.
Este de preferat să schimbați uleiul mașinii chiar înainte de venirea verii, înlocuind uleiul de motor de iarnă cu unul potrivit pentru anotimpul călduros. Asigurați-vă că uleiul de motor este completat la maximum, astfel încât motorul să fie protejat corespunzător, chiar și la cele mai ridicate temperaturi.
Aerul conditionat
Aerul condiționat al mașinii este “prietenul cel mai bun” al șoferilor în zilele călduroase de vară. Pentru a avea parte de răcoare în interiorul mașinii pe parcursul verii verificați cantitatea de freon din instalația de climatizare a mașinii. De multe ori, freonul scade dramatic din instalație și aerul condiționat nu mai poate răci corespunzător interiorul mașinii. Puteți verifica și încărca instalația de aer condiționat a mașinii cu gramajul necesar de freon, la oricare din service-urile Auto-Soft într-o manieră profesională și într-un timp foarte scurt.
Instalația de climatizare are nevoie de întreținere periodică pentru a funcționa corespunzător, de aceea este necesar să o verificați ori de câte ori este nevoie.
Căldurile mari pot fi neplăcute și pot cauza diferite daune mașinii, dar cu o întreținere corespunzătoare și cu produsele corecte, puteți preveni astfel de probleme și vă puteți bucura de un sezon călduros la bordul mașinii mult iubite.