Internauții au postat deja o imagine pe rețelele sociale cu ceea ce se presupune a fi viitoarea compactă Dacia, viitorul model denumit C-NEO și care este așteptat de întreg grupul Renault pentru a aduce îmbunătățiri și mai mari ale vânzărilor.
Proiectul Dacia C-Neo reprezintă o inițiativă ambițioasă a producătorului auto român de a se extinde în segmentul C, cel al mașinilor compacte, cu un accent pe inovație, design și accesibilitate. Deși încă nu a fost lansat oficial cu numele „C-Neo”, informațiile din presă și declarațiile oficialilor sugerează că acest nume de cod se referă la o nouă familie de modele Dacia, programate pentru lansare în 2026.
Iată ce știm despre proiectul C-Neo:
1. Poziționare pe piață și concurență:
- Dacia C-Neo vizează segmentul compact, intrând în competiție directă cu modele consacrate precum Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Peugeot 308 și Opel Astra.
- Strategia Dacia este de a oferi o alternativă mai accesibilă, dar totuși spațioasă și bine echipată, profitând de nișa lăsată liberă de alți producători care se orientează către mașini electrice sau hibride mai scumpe în acest segment.
- Dacia dorește să se diferențieze și mai mult de compania-mamă, Renault, și să-și consolideze independența pe piața auto.
2. Tipuri de caroserie:
- Proiectul C-Neo va include cel puțin două tipuri de caroserie:
- Un „crossover wagon” sau „break allroad”: Se pare că va fi un break cu alură de crossover, cu o gardă la sol ușor înălțată și elemente de design specifice SUV-urilor.
- Un „fastback sedan” sau „notchback”: O variantă cu un profil de sedan, dar cu un hayon practic, similar cu Skoda Octavia.
- Aceste modele vor completa gama Dacia în segmentul C, alături de actualul Jogger și viitorul Bigster (un SUV mai mare).
3. Design și caracteristici:
- C-Neo va adopta noul limbaj de design Dacia, inspirat de Duster și Bigster, cu linii moderne, lumini LED subțiri și elemente robuste specifice crossover-elor.
- Se preconizează un interior spațios și practic, cu materiale reciclate la bord și un sistem de infotainment Dacia Link cu ecran de 10 inch compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
- Lungimea estimată a vehiculelor C-Neo este de aproximativ 4.600 mm, ceea ce ar trebui să asigure un spațiu interior generos.
4. Platformă și motorizări:
- Modelul C-Neo va fi construit pe platforma CMF-B a Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, aceeași platformă modulară utilizată pentru Sandero, Logan, Jogger și noul Duster. Aceasta permite Dacia să mențină costurile de producție reduse.
- Opțiunile de motorizare vor include:
- Motoare pe benzină cu sistem mild-hybrid (de exemplu, 1.2 TCe de 128 CP cu sistem mild-hybrid de 48V).
- Versiuni bi-combustibil (benzină/GPL).
- Versiuni full-hybrid (posibil un motor de 1.6 litri sau o evoluție a acestuia).
- Este posibilă apariția unor versiuni plug-in hybrid în viitor.
- Nu este exclusă o variantă complet electrică.
5. Lansare și producție:
- Lansarea oficială a modelelor C-Neo este programată pentru anul 2026.
- Deși nu există o confirmare explicită pentru locul de producție al C-Neo, Dacia a anunțat că Bigster și noul Duster vor fi produse la uzina din Mioveni, România. Având în vedere că C-Neo va folosi aceeași platformă CMF-B și va completa gama, este foarte probabil ca o parte sau toată producția C-Neo să aibă loc tot la Mioveni. Există speculații privind necesitatea unei creșteri a capacității de producție sau chiar utilizarea altor uzine din grupul Renault.
În concluzie, proiectul C-Neo este o mișcare strategică importantă pentru Dacia, marcând intrarea brandului într-un segment de piață competitiv cu o ofertă inovatoare, bazată pe valorile tradiționale Dacia de accesibilitate, robustețe și spațiu, dar cu un design și o tehnologie mult îmbunătățite.