Nissan Pulsar este una dintre preferatele noastre de la AutoReport.ro. De aceea, pentru drumul către Conacul Urlățeanu am ales această mașină, dar de această dată cu un motor diesel.
După ce au încercat fără succes să impună modelul Almera în anii precedenți, cei de la Nissan pare că mizează pentru prima dată pe o carte câștigătoare în segmentul C. Pulsar arată foarte bine, are un design modern și stă destul de bine și când vine vorba de comportament dinamic.
Istoria locului spune că acest conac a fost ridicat pe tărâmul Urlațiului în 1922. El a aparținut familiei Urlățeanu, o familie de boieri și logofeți, Dregători Domnești ai Țării Românești.
Pulsar a preluat foarte multe dintre liniile noilor modele Qashqai și X-Trail și ne face să credem că desingul Nissan se îndreaptă într-o direcție foarte bună. Liniile grilei sunt continuate pe capotă, iar părțile laterale au linii bine conturate care se prelungesc până la blocurile optice spate.
Pulsar este destul de lung, având 4.385mm, din acest punct de vedere fiind peste Golf 7. Acest lucru îi face pe cei de la Nissan să afirme că mașina lor oferă mai mult spațiu interior decât concurenții.
Sub capotă găsim motorul care a făcut carieră în grupul Renault: 1.5 dCi. Propulsorul oferă 110 CP și un cuplu maxim decent la turații destul de joase. Cutia manuală are 6 trepte, iar această combinație ni s-a părut ideală pentru acest test, având în vedere și consumul mic.
Pulsar are un comportament dinamic foarte bun, suspensia este confortabilă și absoarbe foarte bine denivelările. Direcția este destul de precisă, deși feedback-ul este puțin cam artificial.
În interior avem materiale destul de bune, dar și suprafețe cu plastic tare. Dar designul destul de vesel ne face să uităm de acestea din urmă. Modelul este încă departe de segmentul premium, dar pielea de pe scaune și volan ne face să ne simțim destul de bine în Pulsar.
Spațiul interior dedicat conform producătorului șoferului și celor 4 pasageri este destul de generos. Este suficient loc și pentru bagaje, dar se găsesc și câteva spații de stocare. Șoferul are parte de o vizibilitate foarte bună și de o ergonomie exemplară. Sistemul infotainment are o interfață NissanConnect cu integrare completă a smartphone-ului, Google Send-to-Car și cu acces la diverse aplicații.
Pulsar vine cu sisteme de asistență avansate precum: Forward Emergency Braking, Moving Object Detection, Lane Departure Warning și Blind Spot Warning.
Noua compactă Nissan ne-a demonstrat pe parcursul testului că este o alternativă bună de luat în seamă pentru cei care doresc o mașină economică și spațioasă. Are un design plăcut, nu apelează la diverse artificii estetice pentru a-și atrage clienți, iar pe parcursul testului nostru a consumat 6,5 litri la 100 km.
Despre Conacul Urlățeanu
Pe dealurile de deasupra văii Cricovului Sărat, în localitatea Urlați, la numai 18 km de Ploiești și 85 km de București, în cadrul natural al teraselor cu vii, veți descoperi Conacul Urlățeanu, o casa boierească impresionantă construită în stil brâncovenesc care are printre acareturi o pivniță subterană în trepte.
La sfârștul anului 1999, Cramele Halewood a restaurat conacul și pivnița, construite în 1922. Este, astfel, prima companie care a oferit pasionaților de vin și turism vitivinicol posibilitatea de a vizita o crama funcțională.
Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna
0-100 km/h: 11,5 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
L/l/î: 4.387/1.768/1.520
Masă proprie: 1.258 kg
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 110 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 260 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte