Criză la Ford marca americană se confruntă cu un viitor sumbru în Europa, spun experţii

Da mai departe!

Producătorul auto american Ford se confruntă cu un viitor sumbru în Europa, avertizează Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetări auto din Bochum, Germania, transmite DPA.

„Situaţia este proastă şi perspectivele sunt chiar mai sumbre. Ford este o companie prea mică pe segmentul vehiculelor de pasageri pentru a fi profitabilă în Europa – aceasta este situaţia acum şi probabil aşa va rămâne în viitor”, a apreciat expertul în industria auto Ferdinand Dudenhöffer.

Ford se confruntă cu o situaţie dificilă în special la fabricile sale din Koln, Germania, unde angajaţii vor să declanşeze prima grevă de la înfiinţarea unităţii, în 1930, din cauza planurilor de reducere a costurilor.

Dudenhöffer are o evaluare pesimistă privind operaţiunile Ford din Europa deoarece numărul automobilelor vândute este prea scăzut, în timp ce costurile cu forţa de muncă sunt prea ridicate. Acesta avertizează că de mult timp Ford îşi pierde cota de piaţă din Germania şi din Europa.

„Ford scade şi iar scade, este acum o companie atât de mică în Europa că nu are sens să continue să opereze în actualele condiţii”, a explicat directorul Centrului de cercetări auto din Bochum.

În Koln este sediul diviziei europene a Ford. Compania are în acest oraş două uzine, unde lucrează în total 11.500 de persoane, faţă de 20.000 în 2018.

Conform datelor oficiale, maşinile Ford au fost anul trecut responsabile pentru doar 3,5% din noile înmatriculări din Germania, comparativ cu 5% în urmă cu doi ani. Procentul este semnificativ mai ridicat pentru vehiculele comerciale, dar acestea nu sunt fabricate în Germania.

Conform lui Dudenhöffer, există două soluţii pentru problemele Ford din Europa. Una dintre opţiuni ar fi ca firma mamă din SUA să vândă divizia sa europeană pentru a rezolva dificultăţile. Producţia auto poate rămâne la Koln, dar departamentul de dezvoltare şi zonele administrative ar trebui să ajungă la cumpărător. O altă opţiune ar fi înfiinţarea unei societăţi mixte cu un alt producător auto, ceea ce va duce la o producţie mai mare şi la costuri mai scăzute, a explicat expertul.

În acest mod, Ford Europa „ar putea deveni în cele din urmă competitivă”, iar unul dintre posibilii parteneri ar putea fi producătorul auto francez Renault, susţine Dudenhöffer.

Conform datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%. Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Related posts