Mercedes-Group AG a reușit să obțină o creștere de aproape 30% a profitului operațional, în 2022, într-un an în care criza semiconductorilor a afectat întreaga industrie, având totodtă și o creștere importantă a veniturilor companiei.
Constructorul german Mercedes-Benz a obținut un EBIT de 20,5 miliarde de euro, cu aproape 6 miliarde mai multe decât în anul anterior, la venituri care au crescut cu 12%, până la 150 de miliarde de euro. Marja operațională a crescut cu 1,5 puncte procentuale, la 14,6%, pentru divizia de autoturisme, la 11,2% pentru Mercedes-Benz Vans (+2,9 pp) și la 16,8% pentru Mercedes-Benz Mobility.
Compania a propus un dividend în creștere față de anul anterior, la 5,20 euro, pe fondul performanțelor financiare raportate de management. Mercedes-Benz a raportat anterior creșterea vânzărilor pentru Passenger Cars, la 2,04 milioane de unități cu 5 procente în plus față de anul trecut, cu un avans de 124% pentru vehiculele comerciale, care au atins un volum de 117.800 unități (+124%). Pentru divizia de vehicule comerciale, Mercedes-Benz Vans, vânzările au avut un avans de patru procente, respectiv un volum de 411.000 de vehicule livrate. Creșterea veniturilor și a profitului au venit ca urmare a accentului pus de companie pe produsele cu valoare adăugată mare, pe modelele din partea superioară a gamei și pe intensificarea vânzărilor de echipamente opționale. Un loc important l-au avut vehiculele electrice, cu prețuri mari și cu profituri substanțiale. Mercedes-Benz și-a extins în 2022 oferta de vehicule electrice la 9 mașini și 4 vehicule comerciale, cele mai noi și mai scumpe fiind SUV EQS și SUV EQE și, pe segmentul de LCV-uri, eSprinter. Pentru 2023, grupul Mercedes-Benz estimează venituri la același nivel cu 2022, dar cu un EBIT în ușoară scădere, în timp ce marja operațională este prognozată pentru intervalul 12 – 14% pentru autoturisme și 9 – 11% pentru vanuri.
„Am restructurat Mercedes-Benz pentru a fi o companie mai profitabilă datorită concentrării noastre pe produsele dorite și gestionarea disciplinată a marjei și a costurilor. Nu putem controla evenimentele macro sau mondiale, dar 2022 este un exemplu în care ne îndreptăm în direcția cea bună”, a declarat Ola Kaellenius, directorul executiv al Mercedes-Benz Group AG. „Pe lângă furnizarea de rezultate financiare puternice, echipa ne-a accelerat ritmul ca lider tehnologic în conducerea electrică și automată. Următorul capitol din transformarea noastră va fi dezvăluit în timpul actualizării strategiei Mercedes-Benz din California pe 22 februarie, concentrându-se pe sistemul de operare Mercedes-Benz (MB.OS).“