Producătorul de motoare pentru camionete Cummins Inc (CMI.N) a ajuns la un acord de principiu cu Departamentul american de Justiție ca să plătească o amendă de 1,675 de miliarde de dolari pentru instalarea de dispozitive care înșelau testele de poluare pe sute de mii de motoare, aceasta fiind cea mai mare sancțiune civilă impusă în SUA pentru încălcarea Legii Aerul Curat (Clean Air Act), relatează Reuters.
Potrivit Departamentului de Justiție, Cummins ar fi instalat așa-numitele „dispozitive de înfrângere” pentru a ocoli sau a dezactiva controalele emisiilor, cum ar fi senzorii de emisii și computerele de bord.
Departamentul a spus că producătorul auto a instalat în perioada 2013 – 2019 dispozitive de înfrângere pe 630.000 de motoare RAM 2500 și 3500 pentru camionete și dispozitive auxiliare de control al emisiilor secrete pe 330.000 de motoare RAM 2500 și 3500 în perioada 2019 – 203 pentru a însela controalele privind emisiile .
Procurorul general al SUA, Merrick Garland, a declarat că „estimările preliminare sugerează că dispozitivele de înfrângere ale unor motoare Cummins le-au determinat să producă mii de tone de emisii în exces de oxizi de azot”. Este al doilea cel mai mare acord privind sancțiunile de mediu încheiat vreodată, a precizat Departamentul.
Șeful Agenției americane de Protecția Mediului (EPA), Michael Regan, a declarat că cele mai afectate de înșelarea testelor de emisii sunt comunitățile vulnerabile, care este mai probabil să locuiască în apropierea autostrăzilor unde sunt concentrate aceste emisii nocive, ”ceea ce face ca acest acord să fie esențial pentru promovarea agendei noastre de justiție ecologică”.
Cummins (CMI.N) a declarat că se așteaptă să ia o taxă de aproape 2,04 miliarde de dolari în al patrulea trimestru pentru a rezolva cererile de reglementare referitoare la aproape un milion de motoare din partea Departamentului de Justiție și a Consiliului pentru Resurse ala Aerului din California.
„Compania nu a văzut nicio dovadă că cineva a acționat cu rea-credință și nu admite fapte greșite”, a spus Cummins într-un comunicat.
Acordul oficial, care va avea nevoie de aprobarea instanței, va fi făcut public cel mai devreme luna viitoare.
Constructorul camionetelor RAM, Stellantis, a refuzat să comenteze. Cele 960.000 de vehicule au fost rechemate, iar software-ul de control al emisiilor va fi actualizat, a spus Cummins, care anterior a plătit o taxă de 59 de milioane de dolari pentru rechemarea mașinilor.
Cummins a anunțat pentru prima dată în aprilie 2019 că își revizuiește intern procesul de certificare și confoormare a emisiilor.
Compania a spus anterior că autoritățile de reglementare din SUA examinează camioanetele Nissan Titan produse în perioada 2016 până în 2019 și că dezvoltă o nouă calibrare software și remediere hardware și că va rechema în service aceste mașini.
Cummins a plătit taxe de 59 de milioane de dolari pentru a aborda costurile RAM și rechemarile Titan. Nissan nu a comentat imediat vineri.
Compania, care mai are printre clienți PACCAR și Daimler Trucks North America drept clienți, a declarat că se așteaptă să plătească aproximativ 1,93 de miliarde de dolari în prima jumătate a anului 2024.
Acțiunile Cummins au scăzut cu 2,3% la începutul după-amiezii, până la 238,47 de dolari.