Citroën a deschis comenzile pentru ë-C4 și ë-C4 X cu un nou grup motopropulsor de înaltă performanță care poate parcurge până la 420 km în conformitate cu ciclul WLTP. Această creștere a autonomiei cu aproape 17% față de prima generație se bazează pe combinația dintre o baterie nouă cu chimie avansată, de 54 kWh, și un motor nou, mai eficient și mai puternic, care dezvoltă 115 kW (136 CP).
Disponibilă inițial numai la nivelul Shine, această nouă ofertă pe ë-C4 și ë-C4 X completează gama electrică actuală, care combină un motor de 100 kW (136 CP) cu o baterie de 50 kW pentru o autonomie de până la 360 km. Astfel, gama beneficiază de o creștere evidentă și de acces progresiv la mobilitatea electrică.
Cele două propulsoare electrice complementare se află în centrul strategiei Citroën pentru electrificare, având ca scop facilitarea tranziției către vehiculele electrice, fără niciun fel de probleme. Acestea împărtășesc aceeași filosofie, alegere rațională a dimensiunii bateriei și o capacitate de încărcare rapidă de 100 kW, favorizând o poziționare competitivă a prețului și oferind în același timp o mare versatilitate în utilizare.
Cu acest nou vehicul electric, Citroën își consolidează atractivitatea în sectorul berlinelor din segmentul C și se poziționează clar ca un jucător important pe piață.
Ë-C4 și ë-C4 X oferă un motor electric nou cu autonomie extinsă, care le permite să depășească valoarea simbolică de 400 km (în ciclul mixt WLTP). Motorul și bateria acestui nou grup motopropulsor electric au fost concepute pentru a fi mai eficiente și beneficiază de progrese tehnologice majore.
Motorul: un motor electric sincron hibrid (HSM) de 115 kW sau 156 CP, care a înlocuit motorul electric sincron cu magnet permanent. Acesta dezvoltă o putere suplimentară de 15 kW (20 CP), menținând în același timp un nivel ridicat de eficiență. Motorul este capabil să genereze un cuplu de 260 Nm, disponibil instantaneu, oferind o reacție imediată și plăcere de a conduce.
Bateria: o baterie nouă de 54 kWh, cu 4 kWh mai mult decât oferta electrică actuală. Compactă, dotată cu reglare termică prin lichid și cu o pompă de căldură standard pentru încărcare rapidă, are o chimie diferită și cuprinde 102 celule și 17 module. În loc de 60% nichel, 20% mangan și 20% cobalt, această baterie litiu-ion de înaltă tensiune are un raport mai mare de nichel (80% nichel, 10% mangan și 10% cobalt), rezultând o densitate energetică îmbunătățită și o durată de viață mai lungă a bateriei.
De toate aceste elemente beneficiază autonomia de funcționare, care este majorată cu 17% față de oferta electrică existentă și care crește în continuare până la 420 km (conform ciclului combinat WLTP), precum și eficiența energetică, care reduce consumul mediu de energie la 12 kW/h. În plus față de creșterea autonomiei de funcționare, există beneficii semnificative în utilizarea reală de către clienți, care se traduc prin +30 km în condiții de trafic urban, chiar și la temperaturi apropiate de 0°C.
Eficiența motorului electric, a bateriei și capacitatea de a recupera energia contribuie la creșterea autonomiei de funcționare. Cu toate acestea, eficiența este obținută, de asemenea, prin proiectarea modelelor C4 și C4 X:
Dimensiunea limitată a bateriei înseamnă o greutate mai mică, rezultatul fiind un consum mai mic.
Timpi de încărcare optimizați datorită capacității de încărcare în curent continuu folosind încărcarea rapidă de 100 kW.
Caracteristici standard, cum ar fi pompa de căldură, care utilizează un senzor de umiditate pentru a maximiza eficiența energetică a încălzirii și răcirii.
Jantele de 18 inci și anvelopele „A+“ reduc rezistența la rulare și minimizează pierderile de energie prin frecare.
Alura profilului modelului C4 X, care coboară uimitor de fluid către hayon, are o linie a plafonului elegantă și dinamică, optimizând aerodinamica.
În ciuda capacității mărite a bateriei, timpul de reîncărcare nu a crescut, garantând astfel confortul în utilizare. Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare la bord cu acest nou motor electric pe ë-C4 și ë-C4 X, pentru a se putea adapta la toate utilizările și la toate soluțiile de încărcare: un încărcător monofazat de 7,4 kW în mod standard și, opțional, un încărcător trifazat de 11 kW. În plus, ë-C4 și ë-C4 X sunt compatibile cu încărcarea rapidă: utilizând un terminal public de 100 kW, este posibil să se ajungă la o încărcare de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute.
Oferta electrică actuală de pe ë-C4 și ë-C4 X permite propunerea unei soluții de mobilitate electrică accesibilă și adecvată pentru toate tipurile de călătorii.
Acum se bazează pe 2 oferte electrice care sunt integrate în modernizarea gamei:
La versiunea Feel Pack: un motor de 100 kW (136 CP) combinat cu o baterie de 50 kWh cu o autonomie de până la 360 km. Este un compromis excelent, cu un buget echilibrat și capacitatea de a acoperi toate călătoriile fără stres.
Pe versiunea Shine, un motor nou, mai puternic și mai eficient de 115 kW (156 CP) și o baterie de 54 kWh cu o nouă compoziție chimică, permit acestei soluții electrice să ofere și mai multă plăcere de a conduce, autonomie și versatilitate.