Citroën își prezintă noua siglă pe conceptul ‘oli’ [all-ë] – un manifest care ia forma unui concept surprinzător și inteligent ce sparge toate tiparele. O foaie de parcurs pentru o mobilitate electrică, optimistă și funcțională, care îmbunătățește viața de zi cu zi a tuturor tipologiilor de persoane.
Citroën ‘oli’ adoptă o viziune opusă tendințelor actuale din industria auto, care oferă soluții de mobilitate cu zero emisii cu o greutate mai mare, mai complexe și mai scumpe. ‘oli’ încearcă să răspundă provocărilor societale și ale mobilității de mâine.
Cu ‘oli’, Citroën își propune să obțină o mai bună gestionare a ciclului de viață cu o greutate mai mică și de complexitate redusă, folosind materiale reciclate și reciclabile, pentru o mai bună longevitate, fiabilitate și accesibilitate. ‘oli’ este un laborator de idei pe roți, un manifest cu multiple fațete, plin de idei inteligente și realiste pentru ziua de mâine.
Misiunea mărcii Citroën este de a oferi soluții de mobilitate accesibile tuturor. Succesul modelului Ami a oferit mărcii un impuls de a duce „neconvenționalul” la un nou nivel și de a imagina un concept car ambițios: Citroën oli [all-ë].
Vincent Cobée explică de ce este momentul potrivit pentru oli: „Trei conflicte societale au loc simultan – primul este dependența de mobilitate, al doilea este legat de constrângerile economice și incertitudinea resurselor, iar al treilea corespunde cu dorința noastră crescândă pentru un viitor responsabil și optimist. Consumatorii simt deja că era abundenței s-ar putea încheia, iar reglementările de mediu mai stricte, precum și creșterea costurilor ne pot limita capacitatea de a ne deplasa liber. În același timp, o conștientizare din ce în ce mai mare a necesității de a accelera eforturile de prevenire a schimbărilor climatice ne face mai responsabili față de mediu.”
La mijlocul anilor 1970, o mașină de familie cântărea aproximativ 800 kg, avea 3,7 m lungime și o lățime de 1,6 m. În prezent, aceste vehicule cântăresc peste 1.200 kg, chiar 2.500 kg și au cel puțin 4,3 m lungime și 1,8 m lățime. Cerințele legale și standardele de siguranță au contribuit parțial la această creștere, dar dacă trend-ul continuă, iar vehiculele rămân parcate 95% din timp și 80% din călătorii sunt efectuate cu un singur ocupant, conflictul dintre nevoia de a proteja planeta și promisiunea unei mobilități durabile, electrificate, va fi greu de rezolvat.
„Citroën consideră că electrificarea nu ar trebui să însemne prețuri exagerate și comportamentul eco-responsabil nu trebuie să implice restrângerea mobilității. Trebuie să inversăm tendința, să propunem vehicule mai ușoare și mai puțin costisitoare și să găsim soluții inovatoare pentru a maximiza utilizarea și revânzarea succesivă a acestora. În caz contrar, familiile nu vor mai avea libertate de mobilitate atunci când vehiculele complet electrice vor deveni singura opțiune disponibilă. Citroën oli este dovada că putem aborda aceste noi constrângeri oferind o soluție credibilă și optimistă.”
Pentru Laurence Hansen, director produs și strategie Citroën și Laurent Barria, director marketing și comunicare Citroën, Citroën oli [all-ë] reflectă misiunea Citroën de a democratiza mobilitatea electrică într-un mod optimist și relaxat.
Citroën consideră că este timpul să spună „destul” excesului și cheltuielilor și să se concentreze în schimb pe producția de vehicule pure și inventive, mai ușoare, mai puțin complexe și cu adevărat accesibile.
Ciudat și simplu, AMI a făcut deja un pas important în această direcție, în timp ce modelele electrificate și 100% electrice, precum ë-C4 și noul ë-C4-X, vehiculele comerciale ușoare, precum ë-Berlingo și ë-SpaceTourer, oferă deja acces la beneficiile motorizării electrice și valorile mărcii precum: confort și o personalitate puternică.
oli dezvăluie cu îndrăzneală modul în care Citroën intenționează să facă față provocărilor mobilității de mâine, regândind fiecare detaliu pentru a reduce resursele și materialele, cu scopul de a oferi vehicule la prețul potrivit și ușor de utilizat, cu o autonomie adecvată și versatilitate sporită.
„Oli este o platformă de lucru ce permite explorarea de idei ingenioase și pragmatice pentru producția viitoare”, explică Laurence Hansen. „Este posibil ca aceste idei să nu se materializeze toate în același timp și nu în forma fizică propusă de oli, dar inovația și creativitatea oferite de acesta vor inspira cu siguranță viitoarele modele Citroën,” afirmă Laurence Hansen.
O siglă nouă, dar familiară
Pe lângă promisiunea subtilă făcută clienților prin hayonul său, oli se bazează pe moștenirea mărcii în materie de inginerie inovatoare pentru a introduce noua identitate Citroën.
Limbajul de design al lui oli opune planul orizontal cu cel vertical și formele rotunde cu cele plate pentru a sugera funcționalitatea, competența tehnică și designul industrial inteligent. Noul logo „plutitor” este inspirat de acest concept. Chevroanele proeminente sunt poziționate orizontal pe siglă pentru a semnala ingineria și eficiența tehnică, în contrast cu delicatețea ovalului vertical care le înconjoară, pentru a sugera angajamentul permanent al Mărcii față de starea de bine a clienților săi.
Noua siglă evocă logo-ul original al Mărcii creat în 1919, pe care îl reinventează pentru viitoarele modele Citroën. Identitatea de marcă va apărea progresiv pe viitoarele produse Citroën, precum și în rețeaua de showroom-uri.
Oli inaugurează noua interpretare a siglei cu chevroane caracteristice mărcii Citroën, care definește noua identitate de Marcă și va fi adoptată treptat pentru toate modelele noi.
Misiunea conceptului Citroën oli este de a inspira viitorul mobilității accesibile, durabile și distractive pentru familii, precum și viitorul mărcii Citroën:
„Ne-am asumat un risc cu AMI, iar astăzi ne asumăm din nou un risc cu Citroën oli pentru că trebuie să stimulăm creativitatea pentru viitoarele modele”, declară Pierre Leclercq. „Nu are sens să oferim materiale sau un design cool care nu vor influența niciodată viitoarele mașini de serie. Acesta este motivul pentru care noul logo, la fel ca elementele de design și tehnologiile de la bordul conceptului Citroën oli sunt importante: pe viitoarele modele Citroën, noua interpretare a siglei Citroën va marca noile standarde ale Mărcii.”
„Avem un portofoliu mare de clienți, deoarece oferim o mobilitate personală de la AMI la C5-X și nu toată lumea este dispusă să admită că nu este nevoie de anumite dotări”, explică Laurence Hansen. „Așadar, chiar dacă nu vom schimba totul peste noapte, Citroën vrea să inițieze o dezbatere, să întrebe ce înseamnă suficient, să arate cum să faci bine un lucru și să își îndeplinească misiunea de a oferi tuturor o mobilitate responsabilă, accesibilă și optimistă.”