Citroën C5 Aircross – un facelift cu personalitate

Da mai departe!

Cel mai mare SUV din gama Citroën, este vorba de C5 Aircross, a primit un facelift consistent. În această formă și în versiunea plug in hybrid a venit la testele AutoReport.ro pentru un test de peste 500 kilometri.


Citroën C5 Aircross introduce un nou limbaj de design, cu curbe ce dezvăluie linii mai structurate. Partea frontală propune o nouă față mai verticală și mai modernă, ce amplifică percepția lățimii vehiculului și personalitatea unui vehicul sigur și impunător, care oferă o atitudine mai încrezătoare. Modelul afișează noul logo al mărcii franțuzești, cu chevroane care se detașează de luminile de zi, marcând o evoluție față de celelalte modele din gamă, la care chevroanele se află în prelungirea DRL-urilor, grație unui bandou cromat. Chevroanele sunt acum lăcuite negru și evidențiate cu crom, beneficiind de mai mult spațiu în centrul grilei.
Sub grilă, noul stil al zonei de admisie a aerului lărgește vizual partea din față a SUV-ului C5 Aircross, pentru o prezență mai impunătoare pe drum. Prizele de aer laterale, acum deschise și funcționale, par a fi sculptate de aer și îmbunătățesc aerodinamica vehiculului. Culoarea inserțiilor ce îmbracă prizele de aer laterale contribuie la urcarea în segment a vehiculului, cu nuanțe de Glossy Black și Dark Chrome. Principala admisie de aer din centru devine, de asemenea, mai dinamică și mai elegantă grație liniilor ascuțite ce amintesc de stilul prizelor de aer centrale care echipează modelele C4 și C5 X. Noul scut pentru bara de protecție față oferă un plus de dinamism părții frontale.
Noul profil vertical și structurat al capotei amplifică încă de la prima vedere percepția de putere și robustețe. Acest upgrade se regăsește și în partea din spate, cu noile lentile pentru faruri acum structurate. C5 Aircross adoptă o postură distinctivă cu o capotă înălțată și orizontală și o suprafață vitrată înlănțuită la 360° ce găzduiește semnătura cromată în formă de „C” și amplifică efectul plutitor al pavilionului. C5 păstrează toate elementele unui SUV puternic și sigur: gardă la sol de 230 mm, roți de mari dimensiuni cu diametru de 720 mm, elemente de protecție înlănțuite la 360°, printre care și Airbump®, pasajele roților, barele de plafon distinctive și o poziție de condus dominantă.
C5 Aircross adoptă în partea din spate o nouă semnătură luminoasă tridimensională cu LED. Blocurile optice au aceeași dimensiune și sunt echipate acum cu lentile structurate de culoare închisă, care pun în evidență cele 3 module LED ce constituie semnătura luminoasă permanentă. Acest nou design modern accentuează eleganța și coerența cu semnătura luminoasă propusă de partea frontală. Designul „piano key” prezent, de asemenea, în partea din față, amplifică efectul 3D al semnăturii luminoase.
Modelul testat de noi este un plug in hybrid. Asta înseamnă că are autonomie electrică de până la 53 kilometri. Bateria are 13,2 kWh și poate ajuta atât la acest tip de rulare, cât și la mersul în sistem hibrid. La o priză clasică bateria se reîncarcă peste noapte (între 4 și 7 ore, în funcție de tipul de conexiune prin cablu). Dacă utilizezi o soluție Wallbox de 32A vei putea reîncărca bateria în mai puțin de 2 ore. Motorul termic de sub capotă este unul de 1.6 litri, pe benzină, ce produce 181 CP. Puterea ansamblului este de 225 CP, iar cuplul maxim este de 360 Nm. Sistemul hybrid este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte.
Datorită unui acumulator de 13,2 kWh, mașina poate rula până la 60 de kilometri în mod electric și asta în regim de trafic urban.
C5 Aircross-ul testat de noi este o mașină sprintenă, care, în ciuda dimensiunilor de SUV, stă bine pe asfalt și în curbe. Comportamentul dinamic este foarte bun, dar și consumul este unul foarte bun.
Pe noul model de scaune din interior, au loc până la 5 persoane adulte. C5 Aircross primește un nou ecran tactil de 10”, care pare că plutește pe planșa de bord și imersează conducătorul auto și pasagerii într-un habitaclu mai modern. Noul ecran, de dimensiuni mai mari, oferă o ergonomie îmbunătățită, cu comenzi ale sistemului de climatizare ce pot fi accesate direct și un afișaj situat mai sus, pentru ca șoferul să nu își abată privirea de la drum. Orificiile de aer se situează acum sub ecran și au primit un design nou, orizontal, pentru a fi și mai moderne. Noul ecran tactil de 10” va echipa versiunile termice cu navigație și versiunea Feel pentru modelele plug-in hybrid.
În plus, instrumentarul de bord digital de 12”3 în totalitate personalizabil afișează toate informațiile esențiale pentru condus direct în câmpul vizual al conducătorului auto: raportul privind hărțile de navigație, informații legate de sistemele de asistență la condus, informații privind funcționarea motorului hibrid etc. – pentru ca șoferul să conducă în deplină relaxare, fără a-și lua privirea de la drum.
C5 Aircross oferă o gamă largă de tehnologii de ultimă generație pentru a îmbunătăți confortul și siguranța de zi cu zi a pasagerilor de la bord. Conducătorul auto beneficiază de 20 de sisteme de asistență la condus, printre care Highway Driver Assist, sistemul de condus autonom de nivel 2 ce asociază Adaptive Cruise Control cu funcția Stop & Go și sistemul de menținere a benzii de rulare, pentru un sentiment amplificat de siguranță.

Citroen C5 Aircross Facelift 1.6 HYBRID FWD 225 EAT8
0-100 km/h: 8,7 secunde
Viteza maximă: 225 km/h
L/l/î: 4.500 / 1.969 / 1.689
Masă proprie: 1.770 kg
Volum portbagaj (l): 468
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 181 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 3.000 rpm
Motor electric
Putere (CP): 110
Cuplu (Nm): 320
Acumulator Li-Ion: 13,2 kWh
Ansamblu:
Putere (CP): 225
Cuplu (Nm): 360
Consum mediu: 4 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts