AutoReport.ro a testat din nou Citroen C1 și deși ne aflăm în plină iarnă am încercat să ne bucurăm cât mai mult de citadina recent adusă în România.
Prezentat prima dată în 2014 la Salonul Auto de la Geneva, micul model de oraș vine și la noi în teste în varianta cu 5 uși.
Designul are linii dinamice și o siluetă care amintește și de C4 Cactus. Are un look care atrage atenţia încă de la prima privire. Manevrabilitatea este foarte bună mai ales prin oraș, iar cu o greutate de doar 840 kg mașina este foarte agilă.
Noul CITROËN C1 este un autovehicul cu design dezinvolt. Modelul de test avea un acoperiș textil retractabil pe care, din păcate, temperaturile specifice iernii nu ne-au permis să îl folosim.
Versiunea cu plafon retractabil Airscape este, de asemenea, disponibilă în variantă bi-ton, oferind posibilitatea de a alege o culoare a plafonului în contrast cu nuanţa caroseriei. Modelul de test este argintiu cu acoperiș Sunrise Red.
Plafonul retractabil realizat din material textil suplu cu dimensiuni deosebite (l 800 mm x L 760 mm) este simplu de utilizat, fiind dotat cu comandă electrică.
C1 are dimensiuni care îl fac ideal în oraș: lungime 3,46 m, lăţime 1,62 m, înălţime 1,45 m. Dimensiunile sale reduse şi servodirecţia electrică îi conferă o agilitate şi o manevrabilitate sporite, cu o rază de bracaj optimă de numai 4,80 m.
Totodată dispune de echipamente de confort interior precum sistemul de climatizare, scaunele cu încălzire sau, pentru versiunea cu 3 uşi, funcţia de memorare a poziţiei scaunelor din faţă.
C1 dispune de tehnologii intuitive şi uşor de utilizat. Astfel, acesta poate fi echipat cu o tabletă tactilă de 7’’ care grupează toate funcţiile multimedia (radio, telefon, video player, computer de bord). Pentru cei care nu se pot despărți de telefonul mobil există conectivitate extinsă graţie tehnologiei Mirror Screen.
Prin intermediul tabletei tactile de 7’’, această funcţie permite copierea şi utilizarea aplicaţiilor de pe smartphone. Pentru a face acest lucru trebuie doar să verificaţi compatibilitatea smartphone-ului, să instalaţi aplicaţia care permite schimbul de date şi să-l conectaţi la port-ul USB al autovehiculului.
C1 dispune de o cameră video pentru marşarier care transmite imagini direct pe tableta tactilă de 7’’. A
Modelul de test este echipat cu motorul pe benzină VTi68 S&S cu cutie de viteze manuală în 5 trepte în combinaţie cu tehnologia Stop&Start şi un pachet aerodinamic special permit poziţionarea noului CITROËN C1 la un nivel optim din punctul de vedere al consumului (3,8 l/100 km) şi al emisiilor de CO2 (88 g/km). Motorizarea VTi 68 CP este disponibilă şi cu o cutie de viteze pilotată – ETG (Efficient TronicGearbox). Cutie de viteze în 5 trepte, aceasta beneficiază de funcţia antipatinare şi de o cursă optimizată a pedalei, care permit un control mai bun, o pornire lină şi o manevrabilitate sporită.
Am condus acest model căutând indicii într-un București foarte aglomerat. Astfel, C1 ne-a demonstrat că este una dintre cele mai capabile și agile mașini de oraș, fiind foarte ușor de manevrat mai ales în spații strânse.
Citroen C1 Airscape
0-100 km/h: 13 sec
Viteza maximă: 160 km/h
L/l/î: 3.466/1.615/1.460
Masă proprie: 840 kg
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 69 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 95 la 4.300 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte