În urmă cu doi ani, companiile auto din China au atras atenția industriei auto și publicului din Europa, când au decis ca evenimentul anual tradițional, pe care îl desfășurau în Beijing, World New Energy Vehicle Congress, să se desfășoare la Munchen. A fost o declarație fără echivoc privind interesul major pe care China îl are în Europa, pe sectorul auto. În 2025, evenimentul va avea loc din nou în Germania, ceea ce înseamnă că pentru chinezi drumul către Europa este unul foarte bine stabilit.
Organizatorii IAA Mobility Show, respectiv Asociația Industriei Auto din Germania (VDA), au anunțat că o nouă ediție a Congresului Mondial New Energy Vehicles se va desfășura în cadrul Salonului Auto IAA Mobility, în luna septembrie a acestui an. Congresul este parte a colaborării dintre constructorii chinezi și cei germani, care au în China mai multe companii de tip joint-venture. „Promovarea dezvoltării de soluții de mobilitate durabilă împreună” este tema anunțată pentru congresul din acest an, care va avea loc pe 10 septembrie, parte a Summitului IAA Mobility, ce va avea loc la pavilionul expozițional Messe Munchen.
Congresul dedicat vehiculelor electrice și plug-in hybrid, așa numitele New Energy Vehicles, are loc anual începând din 2019 și reunește producătorii de automobile din China și partenerii acestora pe piața chineză. După patru ani în care congresul s-a desfășurat la Beijing, în 2023 companiile chineze, care au fost prezente în număr mare la Munchen, au cerut să desfășoare ediția cincea în orașul german. Ediția din 2024 a avut loc la sfârșitul lui 2023, în Hainan, China, pentru ca o nouă ediție, în 2025, să aibă loc din nou în Europa, în Munchen.
Reprezentanții germani ai evenimentului auto din Munchen transmit că congresul chinezilor va avea ca subiect „Noua fază a cooperării germano-chineze în transformarea industrială”, confirmând astfel relația foarte bună pe care industria auto germană o are de foarte multă vreme cu cea chineză. De altfel, companiile germane din industria auto s-au opus vehement introducerii de tarife vamale pentru mașinile produse în China, la importul în Uniunea Europeană.
„După șase ediții de succes în China, WNEVC își consolidează acum poziția de forum global de top pentru transportul neutru din punct de vedere climatic”, spun cei de la VDA. „Participarea la IAA MOBILITY evidențiază extinderea globală a celei mai importante conferințe din industria mobilității electrice din China”.
„Această colaborare este o declarație puternică a parteneriatului germano-chinez și subliniază orientarea internațională a IAA MOBILITY. Ambele evenimente au un scop comun: accelerarea mobilității neutre din punct de vedere climatic”, a declarat Jürgen Mindel, director general al Asociației Germane a Industriei Auto (VDA).
În ediția din 2023 a salonului IAA Munchen, companiile auto asiatice au reprezentat 41% din totalul expozanților, dublând ponderea din ediția anterioar. Pentru ediția din acest an și-au confirmat deja participarea BYD, Dongfeng, Liuzhou, Aito, smart, XPeng, Hesai și CATL.
După cum anunță organizatorii, programul va include discursuri și prezentări ale reprezentanților producătorilor de automobile, furnizorilor, startup-urilor și firmelor de tehnologie din China și Germania. Subiectele anunțate sunt „Transformarea digitală și inteligența artificială” și „Colaborarea transfrontalieră în industrie și lanțurile de aprovizionare”.
Oficial, World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) este descrisă ca principala platformă a Chinei pentru promovarea dezvoltării vehiculelor cu energie nouă, alinierea inițiativelor politice și promovarea colaborării internaționale. Misiunea declarată este de „promovare a mobilității durabile prin cooperare globală și inovație tehnologică”. Congresul este organizat în comun de Societatea Chineză a Inginerilor Auto (China-SAE), Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) și Asociația Chineză pentru Știință și Tehnologie (CAST).