Potrivit Eurostat, în 2022, valoarea adăugată internă a industriei auto din UE atribuită consumatorilor din afara UE s-a ridicat la 78,9 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 54% față de 2010 (51,1 miliarde de euro), dar o scădere cu 7% în termeni nominali față de 2015 (84,4 miliarde de euro).
În 2022, China a fost cel mai mare consumator de produse auto din UE, reprezentând 21% din valoarea adăugată internă totală a industriei auto din UE, înaintea Statelor Unite (20%), care fusese în trecut cel mai mare partener, și a Regatului Unit (13%).
China a devenit partenerul de top în ultimii ani, ponderea sa crescând de la 12% din valoarea adăugată internă a UE în 2010 la 21% în 2022.
În 2022, valoarea adăugată în industria auto din afara UE, determinată de consumul final din UE, a atins 34,6 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 47% în termeni nominali față de 2015 (23,5 miliarde de euro) și o creștere cu 124% față de 2010 (15,4 miliarde de euro).
Majoritatea valorii adăugate în industria auto din afara UE a fost atribuită producătorilor chinezi (16%), înaintea producătorilor japonezi (15%) și sud-coreeni (10%). China a cunoscut cea mai mare creștere, crescând de la 9% în 2010 la 16% în 2022.