Producătorul chinez Chery a anunțat că va fi primul constructor de baterii din lume care va inaugura o linie de producție de baterii solid state cu o capacitate de 1 GWh. Fabrica ar urma să înceapă producția în 2025, în acest moment fiind făcute ultimele pregătiri.
Chery ar putea să ia fața tuturor competitorilor săi din industria de baterii, conform declarațiilor făcute de companie, care a anunțat oficial că pe 18 noiembrie au fost livrate la fabrica din Anhui containerele cu echipamentele necesare startului producției, în Zona Tehnologică Wuhu.
Conform primelor date, fabrica va avea pentru început 10 hectare, fiind dezvoltată ca parc industrial dedicat bateriilor solid-state, de Anhui Anwa New Energy Co, o companie a grupului Chery, împreună cu Zona de Dezvoltare Economică și Tehnologică Wuhu, deținută de statul chinez.
Capacitatea de producție proiectată a fabricii va fi de 1,25 GWh, dar centrul industrial va avea o capacitate totală de 5 GWh, inclusiv pentru cercetare și dezvoltare.
Conform declarațiilor reprezentanților companiei Anhui Anwa, gigafabrica solid-state ar urma să intre în funcțiune în următoarele luni, primele baterii ce vor fi produse fiind cele din prima generație, cu o densitate de peste 280 Wh/kg. Ulterior, o nouă generație ar urma să fie introdusă în fabricație, având peste 400 Wh/kg, cu perspective pentru 2027 pentru generația a treia, care va avea 500 Wh/kg.
Inovațiile tehnologice pe care Chery susține că le introduce nu sunt doar cele la nivelul bateriilor în sine, care sunt mai sigure, mai compacte și cu o densitate energetică mai mare, ci și la nivelul producției. Procesul de producție va fi redus la mai puțin de jumătate, o serie de etape fiind eliminate odată cu trecerea la electrolitul solid, având ca efect o reducere cu 30% a investițiilor în unităților de producție și cu 20% a costurilor cu energia în procesul de producție.
Mai mulți constructori auto au anunțat că investesc în bateriile solid-state și intenționează să le lanseze pe modelele electrice în următorii ani, dar orizontul de timp anunțat de cele mai avansate companii este 2026 – 2028. Cele mai concrete informații până cum au fost cele publicate de Toyota, care a confirmat că va lansa, cu finanțare de la statul japonez, o producție de serie a bateriilor solid-state în 2026. Capacitatea totală vizată de Toyota ar fi de 9 GWh, dar aceasta va fi atinsă gradual.
O baterie solid-state care să asigure o autonomie de circa 1000 km va fi nu doar extrem de accesibilă, o dată cu startul producției de serie, ci și mult mai ușoară și mai rapid de încărcat, cu circa 10 minute pentru o încărcare completă.