Grupul chinez Chery Auto ia în considerare Europa de Est ca o opțiune pentru a doua sa facilitate de producție pe continent, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Până la finalul anului, Chery, producătorul auto chinez cu cel mai mare volum de export, ar urma să demareze producția cu un partener local, EV Motors, la recent achiziționata fabrică din Barcelona, Spania, prima sa unitate de producție din Europa.
Grupul evaluează opțiunile pentru o altă uzină în regiune, și ia în considerare Europa de Est ca o opțiune pentru a doua facilitate, au explicat sursele.
Și Guvernul italian este în negocieri cu Chery și alți producători auto chinezi, inclusiv Dongfeng Motor, pentru a atrage investiții în țară.
Producătorul auto chinez Chery Auto este pregătit să cheltuie miliarde de euro, pentru a se asigura că mărcile sale Omoda și Jaecoo vor fi achiziționate de clienții europeni în următorii trei ani, a afirmat într-un interviu pentru Reuters Kevin Cheng, șeful mărcilor Omoda și Jaecoo pentru piața din Italia.
Anul acesta, Chery Auto va lansa Omoda și Jaecoo în Europa, inițial fiind vândute versiunile cu motor pe benzină. După ce vor demara vânzările în Spania, Italia, Polonia și Marea Britanie, vor fi adăugate mai multe țări, și vor fi comercializate și versiunile hibride și electrice. Omoda și Jaecoo au ca repere mărcile Kia, Hyundai, Nissan și Volkswagen, a declarat Kevin Cheng.
Acesta a explicat că producătorul auto sud-coreean Kia a avut nevoie de aproape 20 de ani pentru a deveni un brand de încredere în Europa. „Obiectivul nostru este de a deveni un brand de încredere în următorii trei ani”, a afirmat șeful mărcilor Omoda și Jaecoo pentru piața din Italia.
Planurile de investiții în marketing și dezvoltarea mărcilor în Europa sunt confidențiale, „dar este vorba de sume imense, de miliarde de euro”, a adăugat acesta.
Pe plan global, vânzările cumulate ale Omoda și Jaecoo, care sunt mărci de export, s-au ridicat la aproape 150,000 vehicule, în perioada ianuarie-august 2024.
Comisia Europeană propune tarife vamale suplimentare de 20,7% pentru automobilele Geely. „Este o provocare”, a declarat Cheng, adăugând că tarifele cu care se confruntă Chery sunt mai scăzute față de alți producători auto chinezi, cum ar fi SAIC Motor.
„Vrem să avem relații bune cu Uniunea Europeană. Producerea de vehicule în Europa ne va ajuta să evităm tarifele”, a dat asigurări șeful mărcilor Omoda și Jaecoo pentru piața din Italia.
În aprilie, Chery Auto anunța că nou achiziționata fabrică din Barcelona va fi una dintre principalele sale facilități de export la nivel mondial, urmând să producă anual 150.000 vehicule până în 2029, în cadrul societății mixte cu producătorul spaniol EV Motors.
Producția va demara până la finalul anului la fabrica pe care grupul nipon Nissan a închis-o în 2021. Chery va începe să fabrice modelul său electric Omoda 5 și va angaja 150 de foști angajați Nissan, a anunțat directorul general al EV Motors, Pedro Calef.
Acesta a adăugat că în 2025 încă două modele vor fi produse, iar per total uzina va fabrica atât vehicule electrice (EV), cât și mașini cu combustie internă, ambele companii fiind decise să angajeze până la 1.250 de foști angajați Nissan.
Chery vinde mașini cu combustie internă, hibride și vehicule complet electrice. Până la finalul lui 2025, Chery vrea să lanseze trei modele de SUV-uri pentru fiecare brand, cu diferite tipuri de alimentare.