CE încearcă să sprijine producătorii auto europeni, prinși între tarifele americane și concurența solidă din China

Da mai departe!

Comisia Europeană va prezenta săptămâna aceasta măsuri menite să stimuleze cererea de vehicule electrice (EV) în Uniunea Europeană și are în vedere cerințe de conținut local pentru producția de baterii auto, potrivit unui proiect de hotărâre, scrie Reuters.

Executivul CE își va publica planul de acțiune pentru automobile pe 5 martie pentru a se asigura că producătorii de automobile din UE își pot electrifica flotele și pot concura cu rivalii mai avansați din China și SUA.

Proiectul, văzut de Reuters vineri, va face propuneri celor 27 de state membre UE cu privire la acțiunile pe care le pot întreprinde pentru a accelera adoptarea vehiculelor electrice în parcurile de mașini de companie, care cuprind aproximativ 60% din piața de mașini noi a blocului.

De asemenea, UE va colabora cu țările membre pentru a evalua cel mai bun mod de a stimula achizițiile de vehicule electrice și opțiunile de finanțare pentru acestea și propune ca vehiculele grele cu emisii zero să fie scutite de taxele rutiere.

Vânzările de vehicule electrice noi au scăzut cu 5,9% în 2024, potrivit asociației producătorilor auto ACEA, care spune că infrastructura limitată de încărcare a fost parțial de vină. De asemenea, au contribuit și încetarea bruscă a subvențiilor de către Germania și lipsa de vehicule electrice ieftine până acum.

Proiectul de document al Comisiei recunoaște că industria europeană de automobile riscă să piardă cota de piață în tehnologia EV și se confruntă cu costuri semnificativ mai mari în comparație cu concurenții la componentele EV, în special bateriile, care reprezintă 30-40% din valoarea unei mașini obișnuite.

Proiectul spune că vor exista cerințe în creștere privind conținutul european pentru celulele bateriei și componentele vândute în vehiculele electrice în Uniunea Europeană.

Executivul UE va analiza, de asemenea, sprijinul pentru companiile producătoare de baterii în UE. Acest lucru ar putea fi disponibil pentru firmele străine, atâta timp cât acestea sunt în parteneriat cu companii din UE pentru a permite schimbul de expertiză și tehnologie.
Comisia intenționează să propună condiții pentru investițiile străine primite în sectorul auto. De asemenea, va analiza sprijinul financiar pentru instalațiile de reciclare a bateriilor.

Producătorii de automobile din UE, afectați de închiderea fabricilor și care se pregătesc acum pentru tarifele introduse de SUA, au îndemnat Comisia să acorde scutire de amenzile despre care spun că ar putea ajunge la 15 miliarde de euro (15,6 miliarde de dolari) dacă flotele lor nu îndeplinesc limitele de emisii de CO2 în 2025.

Proiectul de document a lăsat deschis ceea ce ar putea oferi Comisia ca ajutor financiar.

Grupul de lobby auto italian ANFIA a cerut vineri măsuri mai îndrăznețe, inclusiv anularea amenzilor planificate pentru producătorii europeni.

Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și mobilitate electrică la campania și grupul de cercetare T&E, a declarat că acesta este „elefantul din cameră” și că obiectivele au fost principala măsură pentru a ajuta Europa să ajungă din urmă China, determinând producătorii să se electrifice.

„În loc să creeze incertitudine, planul ar trebui să se țină de ceea ce promite, măsuri privind electrificarea flotelor corporative și localizarea producției de baterii”, a spus ea.

Related posts