Compania chineză BYD a început, pentru prima dată, să expedieze vehicule produse în Thailanda către Europa. Peste 900 de unități ale modelului BYD Dolphin au pornit spre Germania, Belgia și Marea Britanie, a anunțat compania luni.
Primul lot de mașini Dolphin a plecat din Thailanda la bordul navei proprii a BYD, BYD Zhengzhou. Aceasta este prima oară când Zhengzhou navighează din Thailanda spre Europa.
Fabrica de asamblare CKD (Completely Knocked Down), situată în Rayong, a început operațiunile în iulie 2024 și este prima fabrică de mașini de pasageri deținută integral de BYD în afara Chinei. Cu o capacitate anuală de producție de 150.000 de vehicule, unitatea deservește atât piața locală din Thailanda, cât și exporturile.
CKD se referă la o metodă prin care un vehicul este expediat în piese și asamblat în țara de destinație. Producătorii auto folosesc kituri CKD pentru a reduce tarifele de import și a sprijini producția locală.
În iulie, fabrica din Thailanda a atins pragul de 90.000 de livrări, la un an de la începerea activității.
„După livrarea celui de-al 90.000-lea nostru vehicul electric (NEV) în iulie, atingem din nou o performanță notabilă. Exportul, pentru prima dată, al modelelor Dolphin produse în Thailanda către Europa nu reprezintă doar un pas înainte în strategia de globalizare a BYD, ci subliniază și rolul vital al Thailandei în lanțul global de aprovizionare cu vehicule electrice,” a declarat Ke Yubin, directorul general al BYD Thailanda.
Mașinile electrice fabricate în China se confruntă cu tarife anti-subvenție impuse de Uniunea Europeană anul trecut. Deoarece BYD a cooperat cu investigația, compania a avut de plătit un tarif suplimentar mai mic, de 20.7%, pe lângă taxa vamală existentă de 10%.
BYD a vândut 545.003 vehicule electrice în afara Chinei în primele șapte luni ale anului (ianuarie – iulie). Aceasta reprezintă o creștere de 133.5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În total, BYD a vândut 2.458.914 de mașini de pasageri la nivel global în primele șapte luni ale anului, în creștere cu 26.2% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor monitorizate de China EV DataTracker. Cu toate acestea, creșterea companiei încetinește, deoarece în luna iulie au vândut 341.030 de vehicule de pasageri, o creștere de doar 0.1% de la an la an și cea mai scăzută creștere anuală din ultimul an și jumătate.