BMW Seria 1 a ajuns la cea de-a treia generație. În această formă, compacta germană premium a sosit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro
Noua faţă a BMW Seria 1 şi interpretarea proaspătă a particularităţilor BMW emblematice pot fi văzute clar din faţă. Grila BMW caracteristică este mai largă acum, cu o prezenţă mult mai mare. Pentru prima dată la această gamă de modele, cei doi „rinichi” se unesc în mijloc. Avanpostul sportiv al portofoliului este BMW M135i xDrive, care înlocuieşte barele clasice ale grilei cu un design mesh tridimensional, proeminent, inspirat de la maşinile de curse. Acum, farurile sunt înclinate şi conferă automobilului un sentiment proaspăt şi tineresc. Opţionale, farurile LED integrale – cu sistem adaptiv – realizează o imagine şi mai modernă.
Părţile laterale ale noului BMW Seria 1 se evidenţiază în primul rând prin botul de rechin BMW familiar, definit clar, o linie arcuită puternic şi o grafică subţire a geamurilor care culmină în montantul C cu tradiţionala curbă Hofmeister. Un număr mic de linii precise şi clare, alături de suprafeţe sculptate cu multă forţă conferă noului Seria 1 o apariţie atletică. Elementele definitorii ale părţii spate sunt secţiunea inferioară lată şi efectul conic pronunţat. Acestea creează o linie a umerilor atractivă, care oferă automobilului o atitudine fermă pe drum. Stopurile late, în două secţiuni, sporesc această impresie şi au un aspect foarte modern prin forma lor subţire şi înfăţişarea redusă. Opţionale, stopurile LED integrale oferă o abordare complet nouă a designului „L” familiar graţie unui element luminos simplu şi subţire, cu o oscilaţie atractivă spre exterior. Suprafeţele modelate expresiv şi ţevile de eşapament atractive cu diametrul de 90 de milimetri completează aspectul sportiv al secţiunii spate.
În interior avem mai mult spaţiu şi materiale de o calitate mai bună. BMW Seria 1 este mult mai spaţios decât al predecesorului, în special în compartimentul din spate. Accesul este mai uşor, iar spaţiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 33 de milimetri. În spate se oferă un plus de 19 milimetri la nivelul capului, dacă este comandat acoperişul panoramic culisant cu deschidere spre exterior. Pasagerii din spate se bucură şi de 13 milimetri în plus la nivelul coatelor, în timp ce conducătorul şi pasagerul au un spaţiu mai mare cu 42 de milimetri la acest capitol. Capacitatea portbagajului – 380 de litri – este mai mare cu 20 de litri faţă de modelul actual şi, prin rabatarea banchetei, volumul creşte la 1.200 de litri.
Designul include benzi decorative luminoase, care îşi fac debutul ca opţiune la BMW. Ele vin în trei designuri diferite, cu şase culori ce pot fi schimbate, şi creează un efect translucid spectaculos. Grupate, butoanele de control pentru funcţiile de încălzire şi climatizare şi diferite funcţii de condus oferă uşurinţă în utilizare, în timp ce opţiunile funcţionale de depozitare precum zona din faţa manetei schimbătorului de viteze. Accesul la facilităţile de infotainment opţionale ale noului sistem de operare BMW 7.0, inclusiv prin utilizarea gesturilor ca opţiune, se face prin intermediul a două monitoare, fiecare având o diagonală de până la 10,25 ţoli (26,04 cm) în cazul BMW Live Cockpit Professional. Noul design de afişare al acestei opţiuni îl imită, ca formă şi ca aranjament, pe cel al noii grile BMW. Dispus central şi cu funcţie touch, displayul central este înclinat spre conducător în stilul caracteristic BMW şi este poziţionat optim în câmpul vizual al acestuia. În plus, BMW Head-Up Display, color integral şi cu diagonală de 9,2 ţoli (23,37 cm) şi disponibil în premieră ca opţiune pentru BMW Seria 1 – permite conducătorului să vizualizeze informaţiile fără a-şi lua privirea de la drum. Un alt element nou adăugat conceptului de control şi operare al noului BMW Seria 1 este Asistentul Personal Inteligent BMW, dezvăluit în premieră la BMW Seria 3 Sedan. Asistentul Personal Inteligent este un expert BMW autentic şi cunoaşte aproape toate funcţiile automobilului. După activarea sistemului cu mesajul „Hei, BMW!”, conducătorii îşi pot opera maşina şi pot accesa funcţiile şi informaţiile pur şi simplu vorbind.
Sub capotă, modelul a primit un motor de 2 litri diesel. Aceasta este celebra unitate cu 4 cilindri a grupului, dar care produce pe acest model 150 CP. Versiunea testată de noi poartă numele 118d. Motorul este cuplat la transmisia automată sport Steptronic. A treia generaţie BMW Seria 1 înseamnă debutul noii arhitecturii cu tracţiune faţă a BMW. Rezultatul este o dinamică reper pentru segment şi un interior mult mai spaţios. Un proces de dezvoltare ce a durat cinci ani a însemnat folosirea întregii experienţe acumulată în ultimii ani cu modelele BMW Group cu tracţiune faţă, alături de un transfer de tehnologie de la BMW i către marca BMW pentru a crea un automobil BMW autentic. Indiferent că are tracţiune faţă sau este echipat cu tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive, noul Seria 1 a dus agilitatea la un nivel peste cel al predecesorului. Reacţiile rapide şi precise sunt perceptibile clar şi contribuie la îmbunătăţirea experienţei de condus. Aici, un factor important este tehnologia ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţii) familiară de la BMW i3s, care acum îşi face debutul la un automobil cu motor termic şi permite ca patinarea roţii să fie controlată mai sensibil şi mai rapid decât înainte. Dinamica este una foarte bună, iar sportivitatea de pe vechea generaţie nu a dispărut deşi sunt schimbări fundamentale.
Numeroase sisteme inovatoare de asistare a conducătorului, care echipează BMW Seria 1, au fost preluate de la modelele din gamele BMW superioare şi îşi fac debutul în clasa compactă premium. În funcţie de sistemul în cauză, imaginile video şi datele acumulate de radar şi senzorii ultrasonici sunt utilizate pentru a monitoriza zona înconjurătoare a automobilului şi fie alertează conducătorul cu privire la pericole, fie minimizează riscul unui accident prin intermediul frânării şi direcţiei corectoare. Echiparea standard din Europa include avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare în oraş, care atenţionează conducătorul şi de prezenţa bicicliştilor. Tot disponibil standard este şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii, cu revenire activă pe bandă, care este operaţional de la 70 la 210 km/h. Opţiunile includ tempomat activ utilizabil până la 160 km/h – la automobilele cu transmisie automată şi funcţie Stop & Go -, dar şi Driving Assistant, care cuprinde sistem de avertizare la schimbarea benzii, avertizare la coliziunea din spate şi avertizare la trafic transversal.
BMW Seria 1 oferă asistenţă la parcare sub forma dotării opţionale Park Distance Control (PDC), cameră pentru marşarier sau Parking Assistant.
BMW Seria 1 118d
0-100 km/h: 8,4 secunde
Viteza maximă: 216 km/h
L/l/î: 4.319/1.799/1.434
Masă proprie: 1.430 kg
Volum portbagaj (l): 380
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 150 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 350 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte