În contextul unui an cu multe provocări neprevăzute, marcate de Războiul din Ucraina, criza semiconductorilor şi efecte ale Pandemiei COVID, atât BMW, cât şi MINI închid anul cu o scădere uşoară, de câteva puncte procentuale. BMW închide anul cu aproximativ 3.000 de înmatriculări (faţă de 3.275 în 2021), în timp ce MINI se situează la 250 de unităţi (faţă de 269 în 2021).
Modele electrice BMW au urcat de la 4% la puţin sub 8%. O premieră pentru marcă: BMW i4 eDrive35, care a debutat la final de an, devine cel mai accesibil model din gamă, cu un preţ de 50.159 de euro, cu TVA inclusă (sub motorizarea 420i). Şi modelele plug-in hybrid BMW au o creştere de trei puncte procentuale, urcând la 14%. Cel mai de succes model al mărcii rămâne BMW X5, cu peste 500 de înmatriculări. Remarcabil este că, pentru prima dată, cea mai de succes motorizare este versiunea plug-in hybrid, cu mai mult de o tremie din totalul înmatriculărilor modelului. În total, vânzările de modele BMW electrificate se apropie de 25% pentru prima dată. La acestea se adaugă aproximativ 44% din vânzări ca modele mild-hybrid cu sistem de 48V – o soluţie start-stop cu recuperare de energie la frânare, boost de la motor electric şi oprirea motorului în mers. Peste 60% din vânzările BMW în România sunt electrificate – electric, plug-in hybrid sau mild-hybrid. În acelaşi timp, versiunile diesel (incluzând versiunile mild-hybrid) au coborât pentru prima dată sub 50%, la aproximativ 40% din totalul înmatriculărilor din România.
Unul din trei modele MINI este electric, la fel ca anul precedent, cu un aport de vizibilitate din partea proiectului de competiţie românesc Racing MIMI. Alăturând la MINI Cooper SE înmatriculările modelului plug-in hybrid MINI Countryman Cooper SE, marca ajunge la aproximativ 45% ca modele electrificate.