La testele noastre am primit o motocicletă cu adevărat specială. Noul BMW K 1600 Grand America este destinat în primul rând motocicliștilor care doresc să călătorească pe distanțe cât mai lungi și foarte confortabile. Prețurile în România încep de la 21.200 de Eur, iar prețul modelului testat este de 29.520 Eur (TVA inclusă).
Nu există niciun dubiu, dar această motocicletă pare să devină una cu șoseaua. Partea din față irezistibilă, lateralul elegant, spatele strălucitor, stopurile cu LED-uri integrate în cutii, o fac deosebită in clasa ei.
Culoarea exclusivistă, Galben Austin Metalizat, reprezintă peisajul vast de la răsărit la apus. Motorul puternic, cu 6 cilindri in linie, triumfă cu o dezvoltare impresionantă a puterii. Cuplul maxim de 175 Nm și cei 160 CP, dezvoltă o putere liniară, fără efort. 70% din cuplul este disponibil de la 1500 rpm.
Cu toate acestea, BMW a optat pentru limitarea electronică a vitezei maxime la doar 160 Km/h.
Suspensia ESA Dynamic, cu doua setări, ROAD și CRUISE, vine în standard și încorporează cea mai bună manevrabilitate și dinamică de conducere. Modul ROAD, oferă o adaptare a amortizorului similară suspensiei sport-touring, iar modul CRUISE oferă o experiență bună celor care călătoresc cu pasager și bagaje.
Sistemul Keyless deschide automat blocarea ghidonului, contactul și bușonul rezervorului imediat ce riderul se apropie cu cheia la mai puțin de doi metri de motocicletă. Antena radioului este integrată invizibil în carenaj și farul inteligent pe timp de zi cu tehnologie LED sporește vizibilitatea și siguranța.
În standard mai găsim și alte opțiuni cum ar fi: ABS Pro (asigură o decelerare eficientă chiar și când motocicleta este înclinată), DTC (control dinamic al tracțiunii), marșarier electronic pentru o manevrabilitate mai simplă, paravânt cu reglaj electric, Shift Assistant Pro pentru schimbare în treaptă superioară şi inferioară fără folosirea ambreiajului, far adaptiv cu xenon, manșoane și șei încălzite, pilot automat, sistem audio cu Radio și USB, canale de aer integrate pentru a oferi aer proaspăt riderului atunci când este necesar.
K 1600 Grand America vine echipat cu trei harţi de putere -DYNAMIC, ROAD și RAIN, care oferă un amestec de trei curbe diferite de aprovizionare și de control al accelerației, trei niveluri diferite de intervenție a ABS-ului și trei curbe de declanșare al controlului tracțiunii .
Harta DYNAMIC oferă un răspuns foarte rapid al gazului, sincronizat cu DTC-ul și ABS-ul, plasate pentru un condus sportiv.
Harta ROAD optimizează răspunsul la accelerare, iar sistemele ABS și DTC sunt reglate pentru asfalt uscat.
Harta RAIN în schimb ne oferă o livrare liniar limitată a cuplului de putere. ABS-ul în acest caz este setat să acționeze imediat cum am apăsat frâna iar DTC-ul este setat să acţioneze destul de des cum am schimbat traiectoria permițându-ne să ne gândim doar la conducere relaxată.
Acestea fiind spuse, elementele electronice nu interferează negativ cu călătoria. Grație noii tehnologii, senzorii reacționează mult mai precis la diferitele condiții fiind mai puțin sensibili la situațiile nedorite. ABS-ul și DTC-ul sunt nereglabile și nu pot fi dezactivate.
Frânele răspund autoritar şi sunt foarte puternice, poți face o oprire rapidă cu un singur deget chiar la viteze de peste 100 km/h. Echipat cu discuri duble de 320 mm în combinație cu etriere cu patru pistoane în față și un singur disc de 320 mm în spate, puterea de frânare nu reprezintă o preocupare.
Lumina automată de condus pe timp de zi este tot o opțiune pe care o regăsim in standard. Comutarea între lumina de zi și faza scurtă, se face automat. Dacă luminozitatea ambientală scade sub un anumit nivel, fasciculul de întâlnire este pornit automat (de exemplu în tuneluri).
Display-ul TFT accentuează supremația tehnologică și prezintă o multitudine de informații cum ar fi: informații suspensie, temperatura lichidului de răcire, trepta de viteză, modul de condus, presiunea în roți, temperatura exterioară, consum și nivel de combustibil. Vitezometrul și turometrul sunt analogice.
BMW K 1600 Grand America este un tourer în stil american, poziția relaxată pentru rider și pasager este un element esențial ce contribuie la gradul sporit de confort oferit pentru distanțele lungi. Standard se livrează cu un set de suporți pentru picioare pe barele de protecție ale motorului, permițând riderului să adopte o poziție relaxată, cu picioarele înainte. De asemenea, pasagerul se poate relaxa datorită poziției confortabile asigurate de cadrul spate jos și a șeii aflată într-o poziție joasă. Suporții de picioare pentru pasager sunt disponibili ca opțiune.
BMW K1600 Grand America
Motor : Răcit cu lichid, 6 cilindri în linie, în patru timpi, cu patru supape pe cilindru
Capacitate: 1649 cmc
Putere maximă: 118 kW (160 CP) la 7.750 rpm
Cuplu maxim: 175 Nm la 7.750 rpm
Raport de compresie: 12.2 : 1
Management motor: Injecție electronică indirectă, accelerație ride by wire
Control emisii: Convertizor catalitic cu trei căi în buclă închisă, Emisii EURO 4
Alternator: 700 W
Baterie: 12 V / 19 Ah, fără întreținere
Ambreiaj: Ambreiaj umed multi-placă, acționat hidraulic
Cutie de viteze: Cutie de viteze cu 6 trepte, cu angrenare constantă
Transmisie: Arbore Cardanic
Ampatament: 1.618 mm
Distanţa de fugă: 108,4 mm
Unghi viraj ghidon: 62,2°
Roţi: Jante turnate din aluminiu
Jantă faţă: 3,50 x 17″
Jantă spate: 6,00 x 17″
Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17
Anvelopă spate: 190/55 ZR 17
Frână faţă: 2 discuri, etriere radiale fixe cu 4 pistonașe, diametru 320 mm
Frână spate: 1 disc, etrier flotant cu 2 pistoane, diametru 320 mm
Lungime: 2.560 mm
Lăţime (inclusiv oglinzi): 1.000 mm
Înălţime şa, masă proprie: 750 mm
Masă proprie, cu rezervorul plin: 364 kg
Masă totală permisă: 560 kg
Volum util rezervor: 26.5 l
Viteză maximă: 162 Km/h (limitată electronic)