Bentley a spus adio motorului bi-turbo W12 de 6,0 litri. Motorul cu 12 cilindri lasă loc unui hibrid plug-in V8 cu putere crescută și emisii mai reduse.
Ultimul motor Bentley W12 a ieșit de pe linia de producție de la Crewe, marcând sfârșitul erei de 12 cilindri pentru marcă.
W12 a fost înlocuit de noul sistem de propulsie „Ultra High Performance Hybrid”, care a debutat în noul Continental GT Speed și va fi aplicat în curând în Flying Spur actualizat și în restul gamei Bentley, oferind mai multă putere și mai puține emisii.
Potrivit companiei, peste 100.000 de exemplare ale motorului W12 au fost construite manual la Dream Factory de la debutul primei generații Bentley Continental GT în 2003. Acest lucru îi conferă titlul de „cel mai de succes motor cu 12 cilindri din era modernă” în ceea ce privește numărul de producție.
Motorul era, în esență, format din două V6-uri cu unghi îngust care împărțeau un arbore cotit comun. Ca rezultat, W12 este cu 24% mai scurt decât un V12 convențional, oferind o mai bună integrare.
În cele două decenii de existență, motorul a înregistrat o creștere a puterii cu 34% și a cuplului cu 54%, reducând în același timp emisiile de CO2 cu 25%. Puterea a crescut de la 552 CP (412 kW / 560 PS) și 479 lb-ft (650 Nm) în originalul Continental GT, până la 740 CP (552 kW / 750 PS) și 738 lb-ft (1.000 Nm) în Mulliner Batur, produs în ediție limitată.
Pentru comparație, noul sistem PHEV bazat pe V8 produce 771 CP (575 kW / 782 PS) și 1000 Nm (738 lb-ft) de cuplu.
Ultimul W12 a fost celebrat de echipele de cercetare și dezvoltare la un prânz comemorativ la Bentley Heritage Garage în Crewe. Cei implicați în asamblarea motorului au primit un piston de motor W12 ca suvenir. Batur va fi probabil ultimul model care va include W12, după producția limitată de 120 de modele „Speed Edition 12” pentru Bentayga, Continental GT/GTC și Flying Spur.
De-a lungul anilor, Bentley a stabilit recorduri cu modelele alimentate de W12. Printre acestea, două Recorduri Mondiale de Viteză pe Gheață – 199,98 mph cu Continental GT în 2007 și 205,48 mph cu Continental GTC în 2011 – ambele cu campionul WRC Juha Kankkunen la volan. Alte momente remarcabile includ recordurile Pikes Peak ale Bentayga Speed (SUV de producție) în 2018 și Continental GT Speed (mașină de producție) în 2019.
Andreas Lehe, membru al Consiliului de Administrație pentru Producție la Bentley Motors, a declarat: „W12 a jucat un rol atât de important în istoria Bentley încât a fost firesc să sărbătorim retragerea motorului alături de cei implicați în această motorizare. Introducerea motorului a ajutat la schimbarea aproape instantanee a imaginii companiei și, astfel, va rămâne în istorie ca un adevărat factor de schimbare și ar trebui să ne simțim foarte mândri că am proiectat, dezvoltat și fabricat o astfel de icoană în Marea Britanie pentru o perioadă atât de lungă de timp.”