Tehnicienii de la AAA au descoperit că noul pickup electric al Ford, F-150 Lightning pierde până la 25% din autonomia totală doar dacă este încărcat sub specificațiile producătorului.
Testele reale au arătat că autonomia reală a utilitarei electrice este de 447 km la gol, față de cea declarată de 483 km în testele agreate de producător. După ce a fost adăugată o încărcătură formată din balast de nisip, automomia a scăzut la 338 kilometri, adică 24,5% în scădere față de testul la gol, dar și o scădere de 30 procente față de estimatele oficiale.
Toată lumea știe că un vehicul electric sau pe benzină, mai încărcat, consumă mai mult, dar niciodată această creștere nu a fost atât de drastică. În cazul unei electrice mici precum Chevrolet Bolt, diferența nu așa de sesizabilă, deoarece nu poate fi încărcată decât cu persoane și bagaje, dar situația stă în mod diferit la pickup-uri sau alte utilitare.
În testul cu F-150 electric, cei de la AAA au adăugat 635 kg de nisip în saci, ceea ce reprezintă cu 50 de kilograme mai puțin decât încărcătura recomandată de producător.